تلاش گروه‌های نمایشی برای اخص کردن معنای «ایثار» در آثارشان باشد

کلماتی مانند ایثار که موضوع جشنواره تئاتر ایثار است، زمانی به یک محور خاص در تولید هنری تبدیل می‌شود که گروه هنری بتواند به آن تصویری خاص ببخشد و آن را ویژه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار؛ اردلان شجاع کاوه، داور بخش بزرگسال نمایش‌های این جشنواره با تاکید بر اینکه دوره آزمون و خطا گذشته و باید به جشنواره‌ها کاربردی‌تر فکر کرد، گفت: لازم است بخش آموزش و مشاوره برای گروه‌های هنری، قبل از حضور در جشنواره جدی گرفته شود؛ زیرا صرف این حجم از هزینه مالی، نیروی انسانی و رفت و آمدها می‌طلبد که گروه‌ها با آمادگی کامل در جشنواره حضور داشته باشند.

وی افزود: در جریان جشنواره، هرچقدر گروه‌ها پخته‌تر شوند و رد و بدل اطلاعات صورت گیرد، به بازدهی این رویداد هنری کمک می‌کند و آثاری که برای آن انتخاب می‌شوند غنی‌تر خواهند شد.

شجاع کاوه با تاکید بر اینکه مشاوره مهم‌ترین موضوع برای تقویت کیفی گروه‌های نمایشی است، ادامه داد: کلماتی مانند ایثار که موضوع این جشنواره است، در بدو امر صرفا یک کلمه محسوب می‌شود ولی زمانی به یک محور خاص در تولید هنری تبدیل می‌شود که گروه هنری بتواند به آن تصویری خاص ببخشد و آن را ویژه کند.

وی با اشاره به اینکه کشف این اتفاق با استفاده از مشاورانی همچون جامعه شناسان یا روانشناسان به گروه‌های نمایشی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: گروه‌ها باید به جای گرته‌برداری از رویکردهای قبلی به موضوعات جشنواره‌ای، یک نگاه متفاوت داشته باشند و این نگاه ویژه همان برداشت اجتماعی است زیرا این گروه‌ها به عنوان نمایندگان آحاد ملت، مسئولیت سنگینی را برعهده دارند و چقدر خوب است که این مهم، با مشاوره انجام شود تا با همفکری یکدیگر به کلمه‌ای مانند «ایثار» که رویکرد این جشنواره است، عمق بدهند.

این هنرمند عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون کشور با بیان اینکه گروه‌های نمایشی از موضوع ایثار، استنباط‌ها و مصداق عمومی دارند ولی باید تلاش کنند آن را دارای مصداق اخص کنند، افزود: تئاتر برای رسیدن به اجرا پختگی می‌خواهد؛ بنابراین، متولیان برگزار کننده جشنواره‌ای مانند ایثار بهتر است قبل از جمع‌آوری گروه‌ها و کمک دادن مالی به آن‌ها، با ارائه مشاوره‌های هنری و موضوعی، گروه‌های نمایشی را حمایت فکری کنند.

پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار به همت معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با دبیری حسینعلی بیات در دو بخش کودکان و نوجوان و بزرگسالان از 15 تا 20 مهر در تهران برگزار می‌شود. 

به اطلاع می‌رساند مجموعه پردیس تئاتر تهران در اتوبان امام علی(ع)، اتوبان شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان بقایی واقع است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار