بابک جمال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دغدغه‌ من تصویرسازی تأثیرات جنگ ایران و عراق است/ «عطر خردل» مشکلات جانبازان را نشان می‌دهد

تأثیرات هشت سال جنگ ایران و عراق همچنان برای جانبازان و فرزندان آن‌ها مشکل آفرین است.

بابک جمال روزنامه‌نگار، نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت‌ در حوزه روزنامه‌نگاری، نویسندگی و کارگردانی بیان کرد: قرار است به زودی اولین اثر بلند سینمایی‌ام را تولید کنم. این کار «عطر خردل» نام دارد و موضوعش اجتماعی و در حوزه دفاع مقدس است.

وی افزود: نگارش فیلمنامه «عطر خردل» را محمد حسن رعیت‌پور و مشاوره فیلمنامه را کریم خودسیانی انجام می‌دهند و نگارش فیلمنامه‌ تا 20 روز الی یک ماه آینده به پایان می‌رسد. دغدغه من نشان دادن تأثیرات پس از جنگ ایران و عراق است.

جمال با اشاره به تفاوت موضوع و نگاه این فیلم در مقایسه با فیلم‌های دیگر ژانر دفاع مقدس، عنوان کرد: این فیلم به بخشی از زندگی رضا ایرانمنش بازیگر و جانباز ایرانی می‌پردازد و قرارداد بازیگر و بازیگر واقعی آن با ایرانمنش بسته شده است. خوشبختانه رضا ایرانمنش بر خلاف شایعه‌ای که در خصوص مرگ ایشان ساخته بودند، زنده هستند و قرار است در این پروژه همکاری داشته باشد.

وی اظهار داشت: «عطر خردل» به تأثیرات هشت سال جنگ ایران با عراق بر روی فرزندان جانبازان به‌خصوص جانبازان شیمیایی می‌پردازد که بخشی از این تأثیرات به ناباروری ارثی که در فرزندان جانبازان ایجاد می‌شود، برمی‌گردد. این داستان هم با این محوریت و با پرداخت به تأثیرات پس از جنگ مشکلات جانبازان و فرزندان آن‌ها را روایت می‌کند.

این کارگردان با اشاره به اینکه فیلم در دو کشور قبرس و ایران فیلمبرداری خواهد شد، گفت: بخش‌هایی از کشور قبرس را برای فیلمبرداری انتخاب کرده‌ایم که شباهت‌هایی به کشور آمریکا داشته است. حدود 40 درصد فیلمبرداری در قبرس و 60 درصد در ایران فیلمبرداری خواهد شد.

جمال با بیان اینکه مذاکرات با بازیگران مورد نظر در حال انجام است، گفت: به جز سعید محمدی و رضا ایرانمنش که حضور آن‌ها در فیلم «عطر خردل» قطعی شده است، چند بازیگر دیگر در نظر داریم که حضور آن‌ها فعلا در حد صحبت و مذاکره است و هنوز هیچ چیز قطعی نیست. این بازیگران حمید فرخ‌نژاد، میلاد کی‌مرام، نازنین بیاتی و سحر قریشی و عاطفه رضوی هستند.

این فیلمساز با اشاره به استفاده از جلوه‌های ویژه گفت: با بهره‌گیری از تجربه اساتید حرفه‌ای حوزه جلوه‌های ویژه سعی داریم از این هنر سینمایی به طور حرفه‌ای و خوب استفاده کنیم. در حال حاضر جمعیت فرزندان شهدا تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارد اما ممکن است پس از پایان بازنویسی فیلمنامه تغییر کند.

جمال اظهار داشت: من به عنوان کارگردان این اثر چون فرزند یک جانباز هستم و تاثیرات جنگ را با تمام وجود لمس کرده‌ام، ساختن این فیلم برایم مهم است. این اثر جزو آثاری است که در طول این چند سال شاهد تولید و نمایش آن نبوده‌ایم.

وی در ادامه یادآور شد: قرار است برای ساخت این پروژه از ابراهیم حاتمی کیا و احمدرضا درویش به عنوان اساتیدی که در حوزه دفاع مقدس اثر سینمایی ساخته‌اند برای راهنمایی دعوت کنیم. درویش قول داده است از نظر ویژگی‌های تکنیکال به گروه مشاوره بدهد.

جمال با بیان اینکه سازندگان این اثر از فرزندان جانبازان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس هستند، گفت: پدر من در گروهی بود که شهید باکری در آن حضور داشت. پدرم هیچ گاه نخواسته و راضی نبوده که از اسمش استفاده شود و من هم چون ساخت چنین فیلمی‌ با این محوریت و مضمون در حوزه دفاع مقدس برایم اهمیت زیادی دارد، اقدام به ساخت آن می‌کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار