سرمربی تيم واليبال بانک سرمايه با اشاره به معايب اين فصل از ليگ برتر، گفت: اين ليگ فرسايشی به واليبال لطمه می زند.

مصطفي كارخانه در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،  درباره نحوه برگزاری ليگ برتر واليبال در اين فصل از رقابت‌ها گفت: با تمام احترامی كه برای سازمان ليگ واليبال قائل هستم اما بايد اذعان كنم كه از شيوه مسابقات رضايت ندارم.

وی افزود: بررسی عملكرد تيم ملي در سال‎‌هاي اخير نشان مي‌دهد وقتی مسابقات ليگ فشرده و به صورت پلي‌آف برگزار مي‌شود بازيكنان ملی پوش كه اغلب در تيم‌ها مرحله پلی آف حاضر هستند در پايان مسابقات به نوعي دچار واليبال‌زدگي مي‌شوند.

كارخانه خاطرنشان كرد: بهتر بود در سالی كه منتهی به مسابقات انتخابی المپيك است انرژی بازيكنان تيم ملی را ذخيره مي‌كرديم. به اعتقاد من فدراسيون مي‌توانست دقيق تر اين موضوع را بررسي كند. به هر حال المپيك هر چهار سال يك بار برگزار مي‌شود ارزش داشت تغييرات و تحولات ليگ را در راستاي موفقيت تيم ملي ايجاد مي‌كردند. با اين حال من تابع نظر سازمان ليگ و تصميمي كه آن‌ها گرفته‌اند هستم.

سرمربی تيم واليبال بانک سرمايه ادامه داد: ليگ واليبال ما به صورت فرسايشی برگزار مي‌شود و فشار زيادي در طول مسابقات به بازيكنان وارد مي‌شود. بازيكناني كه بايد در هفته سه بازی برگزار كنند ديگر توان و رمقی براي حضور مثمرثمر در تمرينات تيم ملي نخواهند داشت. اين ليگ فرسايشی به واليبال لطمه می زند.


كارخانه با بيان اين كه برگزاری مسابقات به صورت پلی آف در برخی موارد منجر به بي عدالتی هم شده است، گفت: زمانی كه به همراه تيم باريج اسانس كاشان در ليگ حضور داشتم هم در پايان دور رفت و هم در پايان دور برگشت تيم من صدر نشين بود اما با برگزاری مرحله پلي‌آف از ادامه رقابت‌ها بازمانديم. 

وی افزود: امسال بايد نحوه تمرينات آماده‌سازی تيم را طوري برنامه‌ريزي كنيم كه بازيكنان براي شرايط سخت پلي‌آف از حالا آماده شوند. دوست ندارم تجربه تلخ باريج اسانس را دوباره تكرار كنم.

كارخانه درباره تيم اين فصلش در رقابت‌های ليگ برتر واليبال گفت: از ابتدا به دنبال بازيكناني بوديم كه به نوعي برند و شناخته شده باشند. به هر حال واليبال ورزش تخصصی است و زماني يك تيم موفق خواهد شد كه بازيكنانش در سطح بالای فنی قرار داشته باشند.

وي با اشاره به بازيكنانی كه در اين فصل جذب بانك سرمايه شدند،‌ گفت: پاسور‌هاي خوبي در تيممان داريم كه قطعا به موفقيت تيم كمك خواهندكرد. مهدی مهدوی با تجربه و ملی پوش كاپيتان تيم ماست و يك پاسور با تجربه لهستانی هم به تيم اضافه كرديم. در پست دفاع وسط بازيكنان قدرتمندی داريم كه هركدام به تنهايی يك وزنه براي هر تيم محسوب ‌می شوند.

كارخانه خاطرنشان كرد: مجموعه‌ای از بازيكنان جوان و باتجربه را دور هم جمع كرديم. درتلاش بوديم علاوه بر مسائل فني، مسائل اخلاقی را هم درانتخاب بازيكنان در نظر بگيريم.

سرمربي تيم واليبال بانك سرمايه درباره اينكه برخي‌ها تيمش را تيم ملي كوچك می دانند، گفت: اين درست است كه ما برخي ستاره‌هاي ملي‌پوش را در  اختيار داريم اما چند تيم ديگر هم در اين دوره ليگ حضور دارند كه ستاره‌های زيادی دراختيار گرفته‌اند. همين موضوع قطعا رقابت را سخت تر خواهد كرد و سبب خواهد شد تيم‌ها رقابتی فشرده تر داشته باشند.

وی در پايان به اولين ديدار تيمش  در مسابقات ليگ اشاره كرد و گفت: در گام نخست بايد به مصاف تيم واليبال شهرداری اروميه برويم. ديداری كه به نوعی می توان گفت فينال زودرس مسابقات هم هست.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار