رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تعیین 17 محور و شاخص توسعه در اجلاس اخیر سران کشورهای جهان در نیویورک از نقاط مثبت و مهمی است که باید در جهت تحقق این شاخصها گام بر داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معصومه ابتکار در آیین آغاز ساخت نخستین مدرسه محیط زیستی کشور در مشهد افزود : این 17 شاخص محور اصلی فعالیتهای بشر در 15 سال آینده است و می توان با توجه به تدوین برنامه ششم توسعه این محورها را در آن بیشتر وارد کرد .

وی گفت: ایجاد و راه اندازی مدارس محیط زیست از تلاشهای خوب آموزش و پرورش در خراسان رضوی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در هماهنگی که با وزارت داشتیم تلاش می کنیم با ایجاد مشاغل سبز و مشاغل زیست محیطی برای توجه به مشکلات متعدد در عرصه صنعت، تولید و کشاورزی کشور را با نگاه فنی و علمی و بکارگیری متخصصان توانمند محقق نماییم.

آغاز ساخت نخستین مدرسه محیط زیستی کشور+ تصاویر

ابتکار مقابله با بحران های زیست محیطی از اولویت های اصلی دولت است دانست وگفت :بحرانهای زیست محیطی که امروز با آن مواجه هستیم در اثر دوره ای بی توجهی و اعمال سیاستهای مدیریتی نادرست ایجاد شده اما آسیب پذیری کشور از این محل به خوبی از سوی رییس جمهوری تشخیص داده شده است.

وی افزود: امسال دریاچه ارومیه، تالابها، سفره های آب زیرزمینی و رودخانه های فراوانی داریم که دچار معضل هستند که در نهایت آثار و عوارض آسیب به آنها به عنوان زمینه های حیات بر روی اشتغال، کشاورزی و زندگی سالم شهری خواهد بود.

معاون رئیس یکی از مولفه های مهم امر به معروف و نهی از منکر در دوره کنونی توجه به محیط زیست و قوانینی دانست و گفت : خداوند بر اساس قوانینی این عالم را خلق کرده لذا دانش بشری باید در خدمت قوانین طبیعت قرار گیرد و در کنار قوانین زندگی بشر ادامه یابد.

ابتکار اقدامات فرهنگی در حوزه حفاظت محیط زیست را مهم توصیف وافزود: دراین راستا جشنواره فیلم سبز بعد از 10 سال خاموشی سال آینده کلید می خورد و فیلمهای محیط زیست در سراسر کشور به نمایش گذاشته می شود

.

وی گفت: همچنین در هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان تعداد 50 فدراسیون ورزشی و قهرمانی نمادهایی را از گونه های وحوش در معرض خطر ایران انتخاب کرده اند تا در جریان مسابقات و فعالیتهای ورزشی به منظور معرفی بیشتر مورد استفاده قرار دهند.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت:ایجاد هنرستان جامع محیط زیست در مشهد از نشانه های خوب توجه در این استان به محیط زیست است.

علی رضا رشیدیان، افزود: باید در حفاظت از محیط زیست فراتر از ساختارسازی، نهادسازی و ایجاد سازمانها حرکت کنیم

وی گفت: باید فرهنگ پاسداری و حراست از آب، خاک و هوا را به گفتمان ملی و فرهنگ عمومی تبدیل کنیم زیرا در غیر این صورت توسعه و زندگی ما پایدار و متوازن نخواهد شد.

استاندار خراسان رضوی حفاظت و صیانت از محیط زیست را در دل آموزه های دینی و فرهنگ ملت ایران نهفته و جای توصیف و بیان کرد: در آموزه های ملی ایرانیان و سنتها توجه و احترام به محیط زیست از اصول بوده و می باشد.

گفتنی است در این مراسم کلنگ ساخت هنرستان جامع محیط زیست جم در زمین اهدایی از سوی مادر دکتر معصومه ابتکار به وسعت پنج هکتار در منطقه میامی مشهد مربوط به ناحیه 5 آموزش و پرورش بر زمین زده شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.