امام جمعه مشهد گفت: مجلس در چند لحظه برای کلیات برجام رای‌گیری و جزئیات این مساله را که نظام 15 سال درگیر آن بود در 15 دقیقه تصویب کردکه این‌گونه برخورد، همان "سهل‌اندیشی" است.

15سال 15 دقیقه و سالهای پیش رو

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در جمع نمازگزاران بارگاه منور رضوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان چند روز اخیر خود "سهل‌اندیشی" را معنا کردند و فرمودند سهل‌اندیشی این است که آخر قضیه را نبینید،‌ متاسفانه در این هفته شاهد این سهل‌اندیشی در مجلس شورای اسلامی بودیم و آن هم نوع تصویب برجام بود.

وی در ادامه افزود: طبق اصل 176 قانون اساسی، آنچه در شورای امنیت ملی تصویب می‌شود، پس از تائید مقام معظم رهبری قابل اجراست و مقام معظم رهبری این را تائید نکردند و فرمودند این باید به مجلس برود و در جلسه با خبرگان فرمودند نباید مجلس از برجام برکنار باشد، یعنی بررسی باید در مجلس باشد.

وی تاکید کرد: مجلس روز اول حرکت شایسته‌ای کرد و کمیسیونی تشکیل داد؛ این اعضاء با آرای نمایندگان انتخاب شدند و هیئت رئیسه در این قضیه دخالتی نداشت. بهترین نمایندگانی که قدرت بررسی برجام را داشتند انتخاب شدند و موافق و مخالف 40 روز آن را بررسی و یک جمع‌بندی ارائه کردند.

به گفته آیت الله علم الهدی مجلس در چند لحظه برای کلیات برجام رای‌گیری کرد و جزئیات این مساله را که نظام 15 سال درگیر آن بود در 15 دقیقه تصویب کرد که این‌گونه برخورد همان "سهل‌اندیشی" است.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه موافقان برجام را به غرب‌اندیشی متهم‌کردن خلاف است، گفت: مخالفان برجام را به کاسب تحریم لقب‌دادن نیز قابل بخشش نیست چرا که موافقان و مخالفان این قضیه، مخالف نظام نیستند، اما در این قضیه سهل‌اندیشی صورت گرفت. در تمام طول انقلاب سابقه ندارد که برای موضوعی که حتی سرنوشت انقلاب به آن بستگی دارد، طرح بیاورند اما ظرف 15 دقیقه جزئیات آن را تصویب کنند.

وی خاطرنشان کرد: می‌گویند در تمام مواد همه چیز را مدنظر داشته‌ایم، مهم‌ترین بند آن، بند هشتم است که تصویب شده است، دولت و سایر دستگاه‌های حاکمیتی و عمومی موظفند در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی تدابیر لازم را در نظر بگیرند تا در صورت اجرایی‌شدن برجام، اجازه سوء استفاده به آمریکا داده نشود و فرصت نفوذ در اختیار استکبار جهانی قرار نگیرد. آیا این کفایت می‌کند؟

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: شورای عالی امنیت ملی اگر چیزی را تصویب کرد و مقام معظم رهبری هم تائید کردند که نیاز به تائید مجلس ندارد. شما که 40 روز بررسی کردید و نقطه‌هایی که در برجام برای نفوذ اقتصادی دشمن وجود دارد، این نکات را اگر تشخیص دادید، یک قانون برای بستن این منفذ باید تصویب می‌کردید؛ این واقعا "سهل اندیشی" است.

وی خاطر نشان کرد: ما با برجام نه موافق هستیم و نه مخالف؛ مقام معظم رهبری نیز بررسی این را به مجلس واگذار کردند. اما چرا این کار را کردند؟ چرا با این کیفیت تمام شد؟ 170 سوال درباره برجام بود و اجازه داده نشده این سئوالات مطرح شود. چرا این‌گونه برخورد شده است؟ سهل اندیشی صحابی امام حسین (ع) را به بیرون کربلا فرستاد و حُر را صحابی امام حسین (ع) کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متاسفانه مجلس شورای اسلامی ما دچار سهل‌اندیشی شد. حال چه باید کرد؟ مهم این است که از روز اول پیروزی انقلاب تکیه ما بعد از خدا به هوشیاری مردم بود.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند برجام چه تصویب شود و چه نشود، مردم باید بدانند آمریکا خدعه گر و دشمن این نظام و مردم است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه هر حرکتی که بخواهد سبب نفوذ دشمن شود، مردم و رهبری نسبت به آن بیدار هستند، اظهارداشت: شما مردم، تمام امید نظام بعد از خدا هستید و باید بیداری خود را حفظ کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۴
اللهم احفظه