گردهمایی شیرخوارگان حسینی با هدف ترویج ارزش ها و آرمان های مکتب سید و سالار شهیدان برگزار شد.

برگزاری همایش شیرخوارگان در سراسر ایرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛امروز گردهمایی شیرخوارگان حسینی در آغوش مادران، با حضور در همایش سراسری با علی اصغر (ع)، طفل شش ماهه دشت کربلا، همنوا شده اند. 

به رسم هر سال، در نخستین جمعه ماه محرم "روز جهانی علی اصغر"، گردهمایی شیرخوارگان حسینی در 40  کشور برگزار می شود. 

شیرخوارگان استان های اصفهان،زنجان،سمنان، کهگیلویه و بویراحمدی ،کرمان ،گلستان و زاهدان با حضرت علی‌اصغر(ع) همنوا شدند.

همایش شیرخوارگان حسینی در شیراز همزمان با سراسر کشور امروز در دومین روز از ماه محرم از ساعات اولیه صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد. 

مراسم شیرخوارگان یزد در امامزاده شاهزاده فاضل(ع) ،حسینیه سیدمحمدآقا ی یزد و با حضوران مادران وطفلان سبز پوش برگزار شد.

 همایش شیرخوارگان حسینی مشهد در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع )با شکوه ویژه ای برپاشد.

مراسم  شیرخوارگان در مصلی امام خمینی (ره) و مهدیه رشت برگزار شد،

مادران آمدند با کودکانشان کودکانی که لباس سبز و سفید بر تن کردند آمدند تا بار دیگر با حضرت علی اصغر پیمان ببندند آمدند تا کودکان شیرخوار خود را نذر امام زمان کنند کودکانی که باید از همان 6 ماهگی بدانند که ستاره 6 ماهه ای که بام روشنایی شب های تار مادر بود و با تمام معصومیتش به جرم تشنگی در دامن خورشید جان سپرد بیش از سهم کوچک خویش لبیک گوی "هل من ناصر" پدر شد.

امروز به رسم روزگاران شما به رسم دلدادگی شما بر پدر غنچه های نو شکفته این سرزمین هم به عطر افشانی آمده اند گویی آنها با چشمانشان راز شکفتن تو را می گویند و تو را می جویند تا در صفای دام تو تشنگی تاریخ شیعه را جرعه ای باشند و مادرانشان به خوبی فهمیدند که زندگی یعنی فقط 6 ماه تنفس در هوای ولایت حسین و زندگی یعنی دلدادگی علی اصغر (ع) که بهار عمرش کوتاه آمد و از نگاهانشان می توان این حسرت را خواند که کاش تمام عمرم به اندازه 6 ماه عشق کودکانه شما عاشقانه بود.

از آسمان اینجا بوی 6 ماهگی های غریب، بوی لب های ترک خورده می آید قطعا روز تولد شما آسمان به زمین نزدیک شد تا شما را به آرامی در سینه زمین بگذارد و درهای آسمان باز شد تا باب الحوائج بیاید، تا باب الحوائج با دست های کوچکش به زمین بیاید. اما بعد از شهادتتان آسمان خم شد و به 6 ماهه پرپر شده اش نگریست آسمان خم شد و غنچه کوچکش را آرام به خاک سپرد یا باب الحوائج امروز آمدیم تا بگوییم ما می دانیم خونی که از گلوگاه سرخ به جریان در آمده است عالم را راهنمایی است به سمت رستگاری و شما سرباز کوچک پدر هستید و به روی دستان پدر حتما لب به سخن گشودید و فریاد برآوردید آزادی را و بندگی خداوند را و "لاشریک" را دلت بزرگ می تپد کوچکترین شهید دشت های گداخته کربلا.

یا باب الحوائج از آن روز که چشم گشودی و نقش لبخند را بر لبان پدر آفریدی تا آن هنگام لغزیدن گرمای دست نوازشگر پدر را به زیر گلوگاه احساس کردی فقط 6 ماه فاصله داشت.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.