شهرداراصفهان ازارائه طرح دوفوريتي براي تعيين قيمت بليط متروبه شوراخبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان مهدی جمالی نژاد با اشاره به اینکه مراحل آزمایشی راه‌ اندازی فاز اول بادو رام قطارانجام شده؛ گفت: در ابتدای راه‌اندازی خط یک قطار شهری حرکت واگن‌ها از ساعت 7 تا 10 صبح فعال است و روزانه سه ساعت بهره‌برداری می‌شود اما پس از مدت یک ماه این زمان افزایش پیدا خواهد کرد و مدت زمان فاصله بین حرکت قطار از نیم ساعت به 10 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.
جمالی نژاد اظهارداشت: سال آینده فاز دوم خط یک قطار شهری افتتاح خواهد شد که مسیر آن تا ایستگاه چهارراه تختی ادامه می‌یابد و بعد از آن باید منتظر بمانیم تا مراحل راه‌اندازی ایستگاه میدان امام حسین(ع) و میدان انقلاب اسلامی به اتمام برسد که تا پایان سال 96 بتوانیم کل خط یک را به بهره‌برداری برسانیم.
وی اضافه کرد: حدود 7 ایستگاه‌ برای فاز اول خط یک قطار شهری آماده بهره‌برداری است که تا چند روز آینده سه ایستگاه بهارستان،چمران و گلستان نیز آماده می‌شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: در آغاز این راه‌اندازی ، قطار شهری با دو رام و هر رام با 5 واگن سرویس‌دهی می‌کند که تا پایان سال 3 رام قطار دیگر آماده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه فاز دوم خط یک متروی اصفهان به طول یک کیلومتر از میدان شهدا تا تختی سال آینده تکمیل می شود، گفت: فاز سوم خط یک به طول 9 کیلومتر از شهدا تا دفاع مقدس خواهد بود که در صورت تکمیل فاز سوم خط اول استخوان بندی و ستون فقرات حمل و نقل ریلی شهر اصفهان کامل می شود و سال 96 خط اول متروی اصفهان به بهره برداری می رسد.
جمالی نژاد در ادامه با اشاره به خط دوم مترو بیان داشت: مطالعات خط دوم متروی اصفهان به طول 23 کیلومتر در حال اتمام است.
وی با اشاره به خط سوم متروی اصفهان نیز از میدان آزادی تا میدان شهیدعباسپور به طول 8 کیلومتر و 9 ایستگاه، افزود: اجرای این 3 خط انقلابی در حمل و نقل شهر به پا خواهد کرد.
تعیین هزینه های مترو با ارایه لایحه 2 فوریتی به شورا
جمالی نژاد گفت: خرید بلیط مترو به صورت آزمایشی از طریق سامانه‌های «اصفهان‌کارت» به صورت تک فروشی قابل پرداخت و بهای ورودی آن 5 هزار ریال است که این کارت‌ها قابل شارژ می باشد؛ هزینه بلیط مترو به دلیل یارانه‌ای که روی آن است برای مردم کاهش یافته که بخشی از آن را سازمان قطار شهری اصفهان پرداخت می‌کند.
وی اظهارداشت: اگر بخواهیم مبلغ تمام شده را از شهروندان اخذ کنیم بلیط مترو باید با قیمت 2600 تا 3000 تومان به فروش رسد اما برای رفاه حال هر چه بیشتر شهروندان لایحه 2 فوریتی را برای شورای اسلامی شهر اصفهان می فرستیم تا نرخ مناسبی برای مترو تعیین شود.
شهردار اصفهان از هر 21 نفر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به خصوص رییس این شورا تشکر کرد و گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان اگر در تخصیص بودجه قطارشهری اصفهان مساعدت نمی کردند ، به این زودی ها قطار شهری اصفهان راه اندازی نمی شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در ابتدای راه‌اندازی خط یک قطار شهری حرکت واگن‌ها از ساعت 7 تا 10 صبح فعال است و روزانه سه ساعت بهره‌برداری می‌شود ، گفت: قطار شهری اصفهان باید علیرغم اینکه یک ماه به صورت آزمایشی حرکت کرد، باز هم تست شود و دیگر رام های قطارشهری که هر کدام 204 صندلی دارد و می تواند حدود 1000 مسافر را جا به جا کند ، یکی یکی وارد خط شوند.
شهردار اصفهان اضافه کرد: قطعاً وقتی تکنولوژی می آید اول باید فرهنگ آن در بین مردم جا بیفتد، اما من مطمئنم مردم اصفهان آنقدر فهیم هستند که نیاز به فرهنگسازی برای مترو ندارند زیرا وقتی نظافت شهر اصفهان سرآمد شهرهای کشور می باشد و نوع تعامل شهروندان اصفهانی نسبت به سایر کلانشهرها ایده آل است به این معناست که زیرساخت های فرهنگی در این شهر وجود دارد.
وی تاکید کرد: فهم مردم اصفهان بسیار بالا است و من از همکاری شهروندان با مدیریت شهری اصفهان تشکر می کنم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.