امام جمعه مشهد گفت: عزاداری ها برای امام حسین (ع) و یاران او در 1400 سال گذشته نشان می دهد که کربلا به پایان نرسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله علم الهدی دراجتماع عظیم لبیک یا حسین افزود: فلسفه عزاداری و سوگواری برای اباعبدالله حسین (ع) اعلام آمادگی است برای ادامه دادن راهی که توسط ابا عبدالله پایه ریزی شده است و باید این مسیر و حرکت ایشان را دنبال کنیم.

وی گفت: امروزه ما بعد از 1400 سال از واقعه کربلا باز هم این حادثه عظیم را گرامی می داریم و برای تمام ستم های که بر آل الله گذشت و مصیبت های وارد شده اشک میریزیم و این کافی نیست و باید از قیام امام حسین درس بگیریم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروزه دنیای استکبارتلاش می کند که با نهضت عاشورا مبارزه کند افزود: کربلا سرآغاز یک نهضت جهانی بود و امروزه هر قیام و مبارزه ای در در مقابل استکبارستیزی است ادامه نهضت 1400 سال قبل است و از نهضت امام حسین (ع) پیروی می کند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه در روز عاشورا یاران ایشان 72 نفربودند که در مقابل 120 هزار نفر ایستادگی کردند و ما نیز باید از این قیام درس بگیریم و در مقابل دشمنان تسلیم نشویم.

وی، انقلاب و قیام کربلا را نقطه آغاز جهانی شدن دین اسلام دانست و گفت: این انقلاب عواطف انسان های بیدار را به سمت دین اسلام جذب می کند و چهره زشت ضد اسلامی را در طول تاریخ زندگی بشر نشان می دهد.

اجتماع «لبیک یا حسین» با حضور گسترده مردم در محل پایانه معراج مشهد برگزار شد، مداحی و نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.