مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: طرح تولید سبزیجات سالم در باغچه‌های خانگی در شهرستان آبیک با هدف ارتقای توان اقتصادی و سلامت خانواده‌ها آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین؛ لطفی اظهار کرد: برنامه‌ای با عنوان تولید سبزیجات سالم در باغچه‌های خانگی تدوین و طراحی شده است که می‌تواند با توجه به استقبال شهروندان از این طرح، ضمن کاهش هزینه خانوار برکات و مزایای گسترده بهداشتی را برای خود به همراه داشته باشند.
 
وی بیان کرد: آموزش و تلاش برای گرایش مردم به تولید محصول با کیفیت، پیشگیری از مصرف گسترده سموم و کودهای شیمیایی، بهبود شرایط سلامت خانواده در زمینه استفاده از سبزیجات تهیه شده در محیط‌های گوناگون، ایجاد عرصه‌ای برای زنان روستایی در حوزه اقتصاد مقاومتی که به توانمند شدن آن ها منجر می‌شود، بخش از مزایای این طرح به شمار می‌آید.
 
لطفی عنوان کرد: پیش از اجرای طرح تولید سبزیجات سالم در باغچه‌های خانگی شهرستان آبیک از سوی کارشناسان مطرح شود بررسی و نیازسنجی گسترده‌ای صورت گرفته است تا با اجرای آن اهداف مزایای مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به همراه داشته باشد.
 
این مسئول با بیان اینکه زنان روستایی توانایی حضور و فعالیت در عرصه‌های گوناگون اجتماعی را دارند تصریح کرد: این قشر از جامعه می‌تواند نقش برجسته و اثرگذاری در راستای رفع نیازهای خانواده ایفا کند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.