برای اجرای برنامه حساسیت چندانی روی ژانر ندارم، نکته مهم این است که بیننده بتواند مرا در آن موقعیت بپذیرد و من هم بتوانم در برنامه سهمی فراتر از یک مجری داشته باشم.

محمد دلاوری خبرنگار سابق رسانه ملی و مجری برنامه «توقف ممنوع» شبکه پنج سیما در خصوص ویژگی‌های اجرا در این برنامه و جزئیات آن در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: پس از کناره‌گیری از عرصه  خبر  پیشنهادهای مختلفی برای اجرای برنامه‌های تلویزیونی داشتم. با برخی از تهیه‌کننده‌ها تا مراحلی هم پیش رفتیم اما به علت برخی اختلاف نظرها از ادامه کار با آنها منصرف شدم‌. در نهایت با شبکه پنج سیما برای برنامه « توقف ممنوع» به توافق رسیدیم. مدیریت فهیم و با اخلاق شبکه پنج و همچنین پیام تیرانداز تهیه‌کننده خوش فکر این برنامه مشوق اصلی من برای همکاری در این طرح بود.

وی افزود: رئیس محترم شبکه و پیام عزیز مرا تشویق کردند  که در این برنامه مجری صرف نباشم و درسوژه‌یابی، نویسندگی و طراحی برنامه هم همراه دوستان خوبم باشم. من هم با کمال میل پذیرفتم که نقشی فراتر از یک مجری صرف در این برنامه داشته باشم. هر چند این برنامه هنوز پانگرفته است اما به گفته دوستانم بازخورد‌هایی که تاکنون دریافت کرده‌ایم بسیار خوب و قابل توجه بوده است. 

دلاوری عنوان کرد: برای اجرای برنامه حساسیت چندانی روی ژانر ندارم، نکته مهم این است که بیننده بتواند مرا در آن موقعیت بپذیرد و من هم بتوانم در برنامه سهمی فراتر از یک مجری داشته باشم. همچنین برنامه باید در حوزه برنامه‌سازی یک گام به جلو باشد. هرچند گامی کوچک،‌ چون طاقت قرار گرفتن در یک موقعیت خنثی را ندارم. 

دلاوری با توجه به رویکرد شبکه و تعدد برنامه‌های اقتصادی آن تصریح کرد: با هوشمندی آقای زین العابدین رئیس شبکه پنج،  برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فقط برای بینندگان خاص جذاب نباشند، بلکه تنوع برنامه‌ها گروه کثیری از بینندگان را به خود جذب کند. 

دلاوری درمورد تاثیرگذاری «توقف ممنوع» گفت: برنامه «توقف ممنوع»  قصد دارد مخاطب را به تامل وادارد و او را به ناظری سخت‌گیر بر عملکرد مسئولان تبدیل کند و اگر موفق شود نتیجه ارزشمندی به دست آورده، چون در نظام اجتماعی ما تغییرات بزرگ با بالابردن مطالبات مردم اتفاق خواهد افتاد. این مدل تغییرات  کند  است اما وقتی حاصل می‌شود  پایداری بالایی دارد. 

وی ادامه داد: از برنامه سوم رویه برنامه کمی تغییر خواهد کرد و به جای پرداختن به کلیات، یک موضوع خاص را ( cause study ) (مطالعه موردی)، بررسی خواهیم کرد و آثار آن را بر نظام اجتماعی تحلیل می‌کنیم. البته در تحلیل موضوعات پیچیده سعی می‌کنیم زبان ساده و در عین حال مستحکمی داشته باشیم. 

وی در مورد همکاری با پیام تیرانداز وتأثیرگذاری جلوه‌های بصری درجذب مخاطب عنوان کرد:  پیام تیرانداز جوان خوش‌فکر و خوش اخلاقی است که درکار خود جدیت و خلوص بالایی دارد و برای فرم و محتوای این برنامه زحمات ارزشمندی کشیده،  درباره دکور و میان برنامه‌ها هم‌مفکری داشتیم، من از نتیجه دکور راضی هستم، البته معتقدم محتوا اهمیت بیشتری از فرم دارد. 

محمد دلاوری درپایان تأکید کرد: برای تولد «‌صرفا جهت اطلاع‌» تلاش بسیاری کردم وتصور می‌کنم بینندگان هم با محبت و حمایت مزد زحمات صادقانه‌ای که کشیده شد را دادند. تلاش تیم سازنده «توقف ممنوع» این است که با صداقت و صراحت تلاش کند، «توقف ممنوع» رضایت مخاطبان را جلب کند و از حمایت آنان برخوردار شود. در ضمن دوستان عزیزم می‌توانند چهارشنبه شب‌ها ساعت 21:15 دقیقه این برنامه را تماشا کنند و ‌با پیامک به شماره 10000531 و اینستاگرام (tavaghofmamnootv)  با برنامه در ارتباط باشند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
جناب دلاوری ما از حامیان اجرا شما و کامران نجف زاده هستیم.همیشه سلامت باشید
آخرین اخبار