رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بخش مهمی از نوار جنوبی کشور از جمله خوزستان در ناامنی غذایی قرار دارد.

نا امنی غذایی در کمین نوار جنوبی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ دکتر اسماعیل ایدنی در همایش روز جهانی غذا بیان داشت: به منظور اصلاح ناامنی غذایی باید عوامل موثر را شناسایی شوند و مداخلات لازم صورت گیرد تا جامعه به سطح امن غذایی برسد.

وی در دسترس بودن و تولیدکافی مواد غذایی در کشور، ایمن بودن و سالم بودن و توان اقتصادی مردم برای خرید مواد غذایی را از جمله عوامل موثر در امنیت مواد غذایی عنوان کرد.

ایدنی با اشاره به اینکه خوزستان از نظر تولید مواد غذایی در استان در سطح بالایی قرار دارد و به اندازه تولید می شود تصریح کرد: بخش جنوبی کشور از جمله استان از نظر توان اقتصادی برای خرید مواد غذایی کافی با مشکل مواجه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اذعان داشت: اگر خانواده و جامعه توان اقتصادی لازم برای تامین مواد غذایی را نداشته باشند جامعه دچار ناامنی غذایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی، عادت ها و باورهای غذایی را در امنیت مواد غذایی نقش مهمی دارند و به مساله فقر پیوند می خورد افزود: نقش تغذیه بر سلامت انسان به علت بهبود بهداشت روز به روز در حال افزایش است.

دکتر اسماعیل ایدنی همچنین به نقش مهم دستگاه های فرابخشی از جمله جهاد کشاورزی، صنعت و سازمان غذا و دارو در تامین امنیت غذایی اشاره کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز مهم ترین حالت در امنیت جامعه را زمانی دانست که مردم احساس کنند مواد غذایی مورد تایید نهادهای نظارتی و سالم باشند.

حجت الاسلام آیت عادلی نژاد اذعان کرد: در صورت وجود ضعف در نظارت، نهادهای فرابخشی متولی این بخش باید از ناظرین حمایت کنند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.