رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: 15000میلیارد ریال اعتبار برای شرکت های دانش بنیان از دو سال گذشته تاکنون در کشور هزینه شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامرضا تاجگردون در جشن راه اندازی با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان در رونق تولید و فن آوری های علمی افزود: هزینه کردن برای این شرکت های سرمایه گذاری در راستای اشتغال و خودکفایی ملی است.

وی بیان کرد: رویکرد دولت یازدهم برای رونق شرکت های دانش بنیان به افزایش روحیه پژوهشگری و تولید علم در کشور کمک می کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که بسیاری از نخبگان علمی ایران اسلامی در دانشگاه های معتبر غرب در حال تدریس هستند ،افزود: کاهش پدیده فرار مغزها مستلزم حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی علوم و فن آوری های نوین در کشور است.

وی اظهار کرد: رفتن یک نخبه از کشور یعنی از دست رفتن دانش و عقب ماندن از توسعه که با هیچ معیار اقتصادی قابل حساب و شمارش نیست.

وی با یادآوری وجود پارک علم و فن آوری برای رونق شرکت های دانش بنیان و جذب اعتبار برای این مراکز از نبود این مرکز علمی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار تاسف کرد.

تاجگردون از مسئولان دانشگاه های این استان خواست تا با نگرش جامع و تعامل زمینه راه اندازی پارک علم و فن آوری را در استان فراهم کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران در سال 1364 با جذب 78 دانشجو کار خود را شروع کرد، افزود: شمار دانشجویان این واحد علمی در دو دهه پس از فعالیت به 12هزار نفر جمعیت رسید.

تاجگردون ابراز کرد: در اثر مدیریت ضعیف این دانشگاه در سال های گذشته شمار دانشجویان به حدود چهار هزار نفر کاهش یافت اما با تدبیر و حمایت های دولت یازدهم هم اکنون شرایط بسیار خوبی برای فعالیت دارد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران با 80هزار متر مربع فضای آموزشی، آزمایشگاه های پیشرفته و قابلیت طبیعی گچساران به دلیل نفتخیز بودن، منابع آب فراوان و خاک مناسب می تواند قابلیتی برای توسعه باشد.

گفتنی است شهرستان 120 هزار نفری گچساران دومین تولیدکنند نفت کشور است.

این شهرستان به مرکزیت دوگنبدان در 150 کیلومتری جنوب غرب یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام /ب
برچسب ها: شرکت ، دانش بنیان ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.