امام جمعه آذرشهر گفت: مهمترین فلسفه عاشورا حرکت عظیم تاریخ بشریت احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام نورپور در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آذرشهر افزود: اگر در آن تاریخ به این فریضه واجب الهی در جامعه عمل می شد، شاید اهل بیت نبوت و امامت در صحرای سوزان نینوا شهید و اسیر نمی شدند.

وی خاطر نشان کرد: سید الشهدا (ع) هدف از قیام خونبار روز عاشورا در صحرای کربلا را زنده کردن معروف و ارزش الهی در جامعه و نشان دادن منکرات و مظالم آشکار اعلام و اظهار کرد با این قیام امور دین مبین جد بزرگوارم پیامبر خاتم را اصلاح می کنم.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر آذرشهر افزود: امر به معروفات و ناهی از منکرات احیای اسلام و بلکه همه امور این دین الهی است چرا که معروفات همان واجبات الهی و منکرات هم محرمات خدای متعال است.

نورپور با اشاره به عزاداری های محبان اهل بیت عصمت و طهارت در ایام ماه محرم و صفر یاد آوری کرد: عزاداری های امام حسین (ع) هم باید در ماه محرم در سمت و سوی پیام همیشه ماندگار امر به معروف و نهی از منکر استوار باشد.

فرماندار آذرشهر هم در این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی و فرهنگی است که همه آحاد مردم باید در برابر انجام امورات آن احساس مسوولیت کنند.

علیار راستگو با اشاره به گستره فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی افزود: امر به معروف و نهی از منکر نه تنها در واجبات الهی بلکه در تمام رفتارها، گفتارها و ارتباطات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی هم مصداق های زیادی دارد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.