مدیرکل ورزش وجوانان استان اصفهان گفت: وجود 300 هزار ورزشکار سازمان یافته در این استان، فرصت مناسبی را برای مبارزه با اعتیاد در اصفهان بوجود آورده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمد سلطان حسینی  در مراسم عقد تفاهمنامه همکاری بین شورای مبارزه با مواد مخدر و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: یکی از سیاست های این اداره کل هم افزایی با سایر دستگاه ها در راستای ارتقای جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: وجود یک هزار باشگاه ورزشی در سطح استان توانمندی های متعددی را برای آگاه سازی معضل اعتیاد بوجود آورده است.

سلطان حسینی افزود: مقوله اعتیاد جزو وظایف اصلی اداره ورزش و جوانان نیست، اما باید گفت که در مباحث جوانان 13 شاخص رشد اجتماعی وجود دارد و همین امر اعتیاد را بطور غیر مستقیم با اداره کل ورزش و جوانان مرتبط می سازد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اضافه کرد: مواد مخدر و مواد نیرو زا معضلی برای ورزش محسوب می شود.

این تفاهنامه با هدف افزایش نشاط اجتماعی و کاهش و پیشگیری از آسیب های ناشی از اعتیاد برای مدت سه سال امضا شد.

همچنین بمنظور پیگیری اجرای مفاد تفاهمنامه، نمایندگان معرفی شده از سوی دبیرخانه شورا و اداره کل ورزش و جوانان استان ضمن برگزاری جلسات مشترک بر روند اجرای تفاهمنامه نظارت خواهند کرد.

براساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان در این استان حدود 96 هزار معتاد وجود دارد و اگر هر فرد معتاد دارای خانواده ای چهار نفری باشد 384 هزار نفر بطور مستقیم با تبعات اعتیاد و مصرف مواد مخدر و روانگردان درگیر هستند .


انتهای پیام/گ

برچسب ها: مراسم ، عقدتفاهم ، نامه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.