فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: همچون سال‌های گذشته پلیس تمهیدات ویژه تردد دسته‌های عزاداری در اطراف حرم منور رضوی اندیشیده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سردار بهمن امیری‌مقدم اظهار کرد: یکی از بزرگترین برنامه‌های فرهنگی پلیس برقراری نظم و امنیت در برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم و به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است.

وی افزود: در حوزه انتظامی مسوولان تکایا موظف شده‌اند فردی را به عنوان رابط با نیروی انتظامی معرفی کنند که هدف از معرفی این فرد استفاده از توان مردمی شهروندان برای برقراری امنیت و آرامش است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به برقراری نظم و امنیت با مشارکت مردم، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده همچون سال‌های گذشته اقدامات لازم برای این ایام به خصوص روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پیش‌بینی شده تا خیل عظیم عزاداران حسینی در سطح استان و به ویژه محدوده حرم مطهر رضوی با نظم و امنیت خاصی به عزاداری‌های خود بپردازند.

امیری‌مقدم تصریح کرد: با همکاری هیات‌های مذهبی، تردد دسته‌های عزاداری بدون مشکل انجام می‌شود و در این زمینه اطلاعات لازم به مدیران هیات‌ها داده شده تا داربست‌های خود را در مناطقی که سبب ایجاد مشکل در ترافیک نمی‌شود نصب کنند.

وی تأکید کرد: ساعت خاصی برای برپایی محافل عزاداری تکایا، خیمه‌ها و هیات‌های مذهبی تعیین نشده، اما از مسئولان هیات‌ها همچون سنوات گذشته خواسته شده تا به‌گونه‌ای عمل کنند که خود به مسایلی همچون رعایت حقوق شهروندی و عدم ایجاد مزاحمت‌های صوتی برای همسایه‌ها توجه داشته باشند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با تأکید بر استقرار گشت‌های انتظامی و راهور پلیس در محلات، عنوان کرد: شهروندان در صورت برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین مجرمانی که در پی سوء استفاده از خلوتی منازل و خودروهای پارک شده در کنار خیابان هستند، سریعا مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و یا نزدیکترین گشت انتظامی مستقر در محل گزارش دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

امیری‌مقدم گفت: همه ساله همیاران محرم و پلیس‌های افتخاری در کنار هیئت‌های عزاداری حضور دارند و در حوزه ترافیکی و انسانی به پلیس کمک می‌کنند.

وی افزود: اگر قمه‌زنی در ملاء عام صورت گیرد پلیس برخوردهای لازم را با متخلفان خواهد داشت.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم که در برقراری تعامل و همکاری کامل با عوامل پلیس در اجرای تمهیدات انتظامی و ترافیکی تلاش کنند، گفت: مردم از برپایی خیمه عزاداری در حاشیه خیابان‌ها و کوچه‌هایی که امکان تردد در آن به سختی انجام می‌گیرد خودداری کنند.

انتهای پیام/س
برچسب ها: پلیس ، عزاداری ، حرم رضوی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.