قبل از ساخته شدن بیمارستان هسته‌ای نیروهای تخصصی و فوق تخصصی آماده به کار هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم آئین تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری تهران، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت برای ساخت اولین بیمارستان فوق تخصصی هسته‌ای کشور که امروز در بوستان ولایت برگزار شد، با اشاره به وضعیت قبل از انقلاب که بسیاری از بیماران را برای درمان به خارج از کشور می‌فرستادند بیان کرد: قبل از انقلاب در کشور پزشکان هندی و بنگلادشی بسیار به چشم می‌خوردند و این باعث افتخار است که امروز در همه زمینه‌ها متخصصان و فوق تخصصان خانم و آقا داریم.

وی افزود:در یکی از بیمارستان‌های ما در کشور 600 پیوند کبد انجام می‌شود که در دنیا بی‌نظیر است، زیرا رتبه دوم به بیمارستانی اختصاص دارد که 100 پیوند انجام می‌دهد. 

هاشمی عنوان کرد: از اکنون اعلام می‌کنم که قبل از ساخته شدن این بیمارستان نیروهای تخصصی و فوق تخصصی آماده به کار هستند زیرا حاشیه شهر تهران از بابت خدمات بهداشتی و درمانی واقعا محروم است. 

وی با اشاره به همکاری رئیس جمهور، دولت و مجلس اظهار کرد: در این دولت اقدامات بسیار خوبی انجام شده است اما کارهای ما در تهران خودمان را هم راضی نکرده است.اگر زیر ساخت‌های تهران درست بود مردم واقعا طعم شیرین‌تری از طرح تحول می‌چشیدند.

وزیر بهداشت با تاکید بر مشکلات موجود در تهران مطرح کرد: بیمارستان‌های تهران به طور صد درصدی اشغال تخت داشتند و در برخی نقاط نیز اصلا بیمارستان وجود نداشت.بدین ترتیب هرچه قدر هم بگوییم سهم پرداختی مردم کاهش یافته است باز هم این موضوع برای حاشیه شهر تهران قابل قبول نیست زیرا اصلا بیمارستان نداشتند.البته من مطمئنم که با مدیریت عالی و همت همکاران ایشان ما این نقیصه را بر طرف می‌کنیم. 

وی اذعان کرد: مجلس باید در برنامه ششم توسعه مجوزهایی را در حوزه سلامت فراهم کند. چرا که متاسفانه هر دولتی که آمده است به این بخش توجه نکرده در حالی که مهمترین بخش و نیاز مردم در حوزه سلامت است. 

هاشمی ادامه داد: حدود 4 سال پیش اولین بخشی که مردم از آن ناراضی بودند، بیمارستان‌ها بودند اما در حال حاضر مردم بیشترین رضایت را از خدمات بهداشتی درمانی داشته‌اند. 

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تهران نسبت به سایر شهرها شرایط خوبی ندارد خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در این بخش ما را می‌تواند به کشوری بی‌رقیب تبدیل کند زیرا امروز دیگر سرمایه‌های ما به حساب نمی‌آیند بلکه نیروی انسانی و تخصصی  و دانشمندان سرمایه‌های ملی ما هستند. در کشورهای منطقه بیمارستان‌های چندهزار تخت خوابی وجود دارد که در آنجا مرزی نیست. 

وی در پایان گفت: به برکت احداث این بیمارستان ما می‌توانیم به فناوری ساخت این تجهیزات دردنیا دست پیدا کنیم امیدواریم هر چند ماه یکبار شاهد پروژه جدیدی باشیم . 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار