بیش از 400 میلیون نفر در منطقه در ساخت اولین بیمارستان فوق تخصصی هسته‌ای مورد هدف قرار دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم آیین ساخت اولین بیمارستان فوق تخصصی هسته‌ای کشور در بوستان ولایت بیان کرد: ما معتقدیم که بایستی کل منطقه را از نظر نیاز به رادیوداروها تأمین کنیم. ما بیش از 400 میلیون نفر را مورد هدف قرار خواهیم داد.

وی افزود: داروهایی که ساخته خواهند شد، همچنین فناوری‌ای که در تجهیزات با دانش هسته‌ای مرتبط است، نیز ایجاد خواهند شد. بدین ترتیب ما افتخار می‌کنیم که در این بخش شهر و کشور بیمارستانی با این تجهیزات ایجاد شده است. حتماً دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از این بیمارستان استفاده و نیروی مورد نیاز خود را تأمین خواهند کرد.

هاشمی با اشاره به نقش شهرداری و سازمان انرژی اتمی در احداث اولین بیمارستان فوق تخصصی هسته‌ای کشور عنوان کرد: سهم شهرداری بیشتر از تأمین زمین است. مطمئناً در ساخت، بهره‌برداری و مدیریت نیز کمک خواهند کرد.

وی ادامه داد: نقش انرژی اتمی هم صرفاً تأمین پول نیست چرا که ممکن بود بانک‌ها نیز این بودجه را تأمین کنند. همان طور که دکتر صالحی گفت نقش سازمان انرژی اتمی بیشتر در عرصه فناوری است که دانش هسته‌ای نیز در این بخش قرار دارد.

وزیر بهداشت در خصوص طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: طرح تحول سلامت، طرحی است مانند سایر طرح‌ها که بستگی زیادی به اهتمام مجلس و دولت به ادامه آن دارد. امیدواریم این طرح به سرنوشت سایر طرح‌ها دچار نشود زیرا این بخش نیازمند توجه ویژه است که نباید با گذر زمان کمرنگ شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار