شبکه سی ان ان گزارش داد شهرک نشینان صهیونیست علاوه بر فلسطینیان به داوطلبان بین الملی نیز حمله می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی ان ان در گزارشی به حملات شهرک نشینان یهودی به فلسطینیان و داوطلبان بین المللی که برای کمک به برداشت محصول زیتون به کرانه باختری سفر کرده اند پرداخت.

بن ویدمن خبرنگار این شبکه در کرانه باختری گفت: همزمان با افزایش تنشها در فلسطین اشغالی درختان زیتون که به طور تاریخی نماد صلح است تبدیل به مسئله ای برای مناقشه میان اسراییلی ها و فلسطینیان شده است.

کشاورزان فلسطینی در کرانه باختری باردیگر برای چیدن محصولات خود در باغهای زیتون با مشکل روبرو شده اند اما شماری از داوطلبان صلح در تلاش برای کمک به فلسطینیان برای یک برداشت صلح آمیز هستند.

براساس تصاویری که اخیرا منتشر شده است یک شهرک نشین اسراییلی که صورت خود را پوشانده است و یک چاقو در درست دارد، نزدیک شهرک یهودی نشین گیدیونیم، رییس یک گروه طرفدار حقوق بشر را که قصد کمک به برداشت محصول زیتون فلسطینیان را دارد مورد ضرب و شتم قرار داده است.

طی سالهای اخیر این خاخام برخوردهای زیادی با شهرک نشینان داشته است. وی ریاست گروهی به نام خاخام های طرفدار حقوق بشر را به عهده دارد که شامل داوطلبانی برای کمک به کشاورزان فلسطینی در برداشت محصول زیتون است.

خاخام اریک اشرمن می گوید ما شاهد یک رژیمی هستیم که بیشترین حمایت را از شهرک نشینان می کند و فکر می کنم این مسئله این پیام را به اسراییلی ها و شهرک نشینانی که دارای گرایش های خشن هستند، می دهد که می توانند هر خشونتی را که می خواهند صورت دهند.

خبرنگار سی ان ان گفت: پلیس اسراییل ادعا کرده است که حادثه حمله به این خاخام را بررسی خواهد کرد. نزدیک به چهارصد هزار اسراییلی در شهرک های کرانه باختری سکونت دارند شهرک های آنها اغلب یا در داخل یا نزدیک زمین هایی است که فلسطینیان نسلها در آن زیتون کشت می کنند. شهرک نشینیان ادعا می کنند توسط فلسطینیان مورد تهدید و حمله قرار می گیرند.

با این حال آنچه درباره آن مناقشه ای وجود ندارد این است که فصل برداشت محصولات زیتون زمانی است که درگیری های دو طرف بالا می گیرد. مناقشه مربوط به برداشت زیتون در کانون مناقشه خاورمیانه قرار دارد و مذهب بخشی از این مناقشه است با این حال در کانون آن کنترل سرزمین ها است.

دیوید آموس ساکن لندن هر سال به روستای بورین در کرانه باختری می آید تا به برداشت محصول کمک کند با این حال هفته گذشته یک شهرک نشین که صورت خود را با ماسک پوشانده بود در هنگامی که وی در حال چیدن زیتون بود به وی حمله کرد. پلیس اسراییل اعتراف کرده است که با افزایش تنش ها دهها حمله به فلسطینیان در کرانه باختری صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار