سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:اعدام "شیخ نمر"بحران جدی در عربستان به خصوص در شرق این کشور ایجاد خواهد کرد.

اعدام

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با صدور حکم اعدام  "شیخ نمر النمر" توسط آل‌سعود اظهار داشت: حکم صادر شده برای "شیخ نمر" از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

وی در ادامه افزود: محافل مدعی حقوق بشر، آزادی بیان و حقوق شهروندی در مقابل موارد بی‌ارزش و کم اهمیت عکس‌العمل نشان می‌دهند اما در مورد این عالم دینی صاحب نظر و متفکر سکوت کرده‌اند و هیچ بیانیه‌ای صادر و عوامل مرتبط با این موضوع را محکوم نمی‌کنند.

نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا در ادامه بیان داشت: مگر زمان قرون وسطی است که افراد را به دلیل دیدگاه و اعتقاداتشان اعدام کنند، رژیم آل سعود نباید مردم را به دلیل عقاید و نظراتشان سرکوب کند، زیرا شهروندان هر کشور حق دنبال کردن عقاید ودیدگاه های خود را دارند و "شیخ نمر" شهروند عربستان است و حق دنبال کردن عقایدهای  خویش را دارد و نباید به جرم اعتقاداتش محکوم به اعدام شود و جهان اسلام باید نسبت به این عمل واکنش نشان دهد.

نقوی حسینی در ادامه اظهار داشت:در جهان اسلام مرسوم نیست که عالم دینی محکوم به اعدام شود و جهان اسلام باید به دولت عربستان فشار بیاورد که این اتفاق رخ ندهد لذا با توجه به اینکه رژیم ال سعود با تنش‌های جدی در خاورمیانه روبه رو است که می خواهد از این طریق انتقام بگیرد.

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی و وزارتخارجه کشور ما نسبت به محکوم کردن این عالم دینی به اعدام  عکس والعمل نشان دهند و موضوع را از  طریق محافل بین‌المللی دنبال کنند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر حکم اعدام این عالم دینی متوقف نشود یک بحران جدی در عربستان به خصوص در شرق این کشور به وجود خواهد امد و رژیم آل سعود دیگر توان اداره چنین اوضاعی را نخواهد داشت، رخ دادن این اتفاق  دولت عربستان را در باتلاقی بزرگ فرو خواهد کرد.

انتهای پیام/
 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار