دومین کنگره سراسری پیشرفت‌های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران 16 لغایت 18 آبان سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جغتایی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس این کنگره، گفت: در این کنگره پیشرفت‌های اخیر در طیف گسترده‌ای از مباحث مهندسی بافت شامل ترمیم پوست، استخوان، غضروف، دندان، دستگاه‌های قلبی–عروقی و تنفسی، کبد، دستگاه عصبی، دستگاه ادراری–تناسلی و نیز مباحث عمومی چون دستکاری‌های سلولی و روش‌های ساخت داربست مورد بحث و بررسی صاحب‌نظران قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه ایران افزود: این کنگره محل مناسبی برای تبادل نظرات و مفاهیم بین پژوهشگران رشته‌های مختلف مهندسی، پزشکی و زیستی خواهد بود و بستر مناسبی را جهت یادگیری، برقراری همکاری و تولید مفاهیم نوین ایجاد خواهد کرد. 

جغتایی ادامه داد: به شرکت‌کنندگان این کنگره در رشته‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم پایه و مهندسی امتیاز بازآموزی تعلق می‌گیرد. 

وی افزود: این کنگره یک بخش دانش‌آموزی دارد که هدف آن آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان نخبه با زمینه‌های تحقیقاتی مهندسی بافت و پزشکی بازساختی است. همچنین تدابیری اندیشیده شده است که دانشجویان کارشناسی رشته‌های مختلف از جمله پرستاری، مامایی، اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی، زیست‌شناسی نیز بتوانند به‌صورت رایگان در این کنگره حضور یابند. 

جغتایی گفت: امید آن است که این کنگره بتواند نقش مؤثری در تشویق استعدادهای برتر برای ادامه تحصیل در رشته‌های زیرمجموعه‌ پزشکی بازساختی داشته باشد و آینده‌ این رشته را به لحاظ وجود نیروی انسانی مستعد و با انگیزه تضمین کند. 

وی اضافه کرد: اساتید برجسته ای از دانشگاه‌های سراسر کشور در رشته‌های مختلف برای حضور و سخنرانی در این کنگره دعوت‌شده‌اند و تاکنون مقالات ارزشمندی به دبیرخانه‌ی کنگره رسیده است که نشان‌دهنده‌ علاقه‌ پژوهشگران حوزه‌های مختلف برای پژوهش و ارائه‌ راهکارهای نوین درمانی و تحقیقاتی در پزشکی بازساختی و مهندسی بافت است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


برچسب ها: مهندسی ، بازساختی ، ترمیم ، عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار