واشنگتن ادعا می کند حملات هوایی روسیه به یک بیمارستان در سوریه خسارت وارد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، واشنگتن پنجشنبه اعلام کرد حملات هوایی اخیر جنگنده های روسیه در سوریه «خسارتهای جانبی» از جمله به یک بیمارستان وارد کرده است.
 
جان کربی سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا گفت :« ما اطلاعات عملیاتی داریم که نشان می دهد جنگنده های روسیه یک بیمارستان را هدف قرار داده اند.» 

کربی در پاسخ به خبرنگاران درباره «مدارکی» که دولت آمریکا درباره حمله هوایی روسیه به مراکز بیمارستانی در سوریه دارد گفت :« ما اطلاعاتی داریم که ما را به این باور می رساند که اهداف روسیه تنها بر ضد سازمان (تکفیری صهیونیستی) داعش نیست بلکه خسارتهای جانبی داشته و جراحتهایی هم نیز به غیرنظامیان وارد کرده است.» 

وی از توضیح در خصوص اینکه آیا این اطلاعات به صورت مستقیم به طرف روسی اطلاع داده شده است یا نه خودداری کرد. 

دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است اعلام کرده بود حمله هوایی مسکو به یک بیمارستان صحرایی در استان ادلب در شمال غربی سوریه خسارت وارد کرد و در این حمله 13 نفر نیز کشته شدند. 

اما یک دیپلمات روس پنجشنبه گذشته این اخبار را به شدت تکذیب کرد. 

جمعیت پزشکی سوریه - آمریکا که در سوریه فعالیت می کند همان روز جنگنده های روسیه را به انجام 9 حمله بر ضد پنج بیمارستان و مرکز پزشکی در مناطق تحت سیطره شورشیان متهم کرد و افزود در این حملات چند غیرنظامی و کادر پزشکی کشته شدند. 

حملات هوایی روسیه در سوریه از 30 سپتامبر در حمایت از عملیات زمینی ارتش نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه بر ضد گروههای مسلح آغاز شد.
 
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار