وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد پیش بینی نمی‌کند مذاکرات در وین به پیشرفتی در خصوص پایان دادن به جنگ در سوریه منجر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد پیش بینی نمی کند مذاکرات بین المللی در وین به پیشرفتی در خصوص پایان دادن به جنگ در سوریه منجر شود، اما امیدوار است این مذاکرات گام نخست در مسیر به سوی راه حلی سیاسی باشد.

 فرانک والتر اشتاین‌مایر در آستانه مذاکرات روز جمعه در پایتخت اتریش، گفت :« من پیش بینی نمی کنم در آنجا پیشرفتی وجود داشته باشد، اوضاع در منطقه درگیری همچنان بسیار پر حرارت است و اختلافات در مواضع بسیار زیاد است. »

وی افزود با این حال، مذاکرات می تواند « ما را به مسیر به سوی راه حلی سیاسی نزدیک تر کند.»

اشتاینمایر همچنین از این موضوع استقبال کرد که وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه، ایران و عربستان سعودی همگی برای مذاکرات دور یک میز خواهند نشست.

وزیر امور خارجه آلمان خاطر نشان کرد :«‌ برداشت من این است که حرکتی وجود داشته است و آن چیزی است که امید ایجاد می کند، زیرا برای نخستین بار در وین، همه طرف های دخیل که ما نیاز داریم اوضاع را در سوریه آرام کنند، دور یک میز خواهند نشست. »

تعداد زیادی از کشورها از جمله آلمان و همچنین انگلیس، فرانسه، مصر، لبنان و اتحادیه اروپا همگی تایید کرده اند به این مذاکرات خواهند پیوست.

با این حال، این پیوستن ایران -- یک حامی اصلی بشار اسد رئیس جمهور سوریه -- به مذاکرات است که تغییری مهم ایجاد می کند؛ زیرا تهران از مذاکرات پیشین عمدتا به علت مخالفت واشینگتن و ریاض کنار گذاشته شده بود.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار