یک نشریه ایرلندی نوشت حمایت ایران از تعیین دوره 6 ماهه برای آینده سوریه به منزله پایان حمایت این کشور از بشار اسد نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیریش تایمز نوشت: ایران روز جمعه از حمایت خود از دوره شش ماهه انتقالی در سوریه و برگزاری انتخابات برای تعیین سرنوشت بشار اسد رییس جمهور سوریه خبر داد که امتیازی آشکار در آستانه نخستین کنفرانس صلح سوریه با حضور تهران به شمار می رود.

اگر چه منابعی که این پیشنهاد را تفسیر کرده اند بر این باورند این رویکرد به منزله پایان تاکید ایران بر ادامه ماندن بشار اسد بر سر قدرت است اما اصلا مشخص نیست که آیا این امتیاز شامل اقداماتی برای برکناری اسد نیز خواهد شد یا خیر.

دولت بشار اسد سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرد و در این انتخابات شخص اسد به راحتی به پیروزی رسید. حضور ایران در مذاکرات درباره جنگ داخلی سوریه برای اینکه این گفتگوها شانس موفقیت داشته باشد ضروری بود.

با این حال تعهد به یک برنامه زمانی مشخص برای دوره انتقالی یک امتیار بسیار مهم توسط نزدیک ترین متحد اسد به شمار می رود و اصلی بالقوه برای دیپلماسی آتی در زمانی ایجاد کرده است در حالیکه موضع بشار اسد در پی تصمیم روسیه برای پیوستن به جنگ در سوریه در حمایت از اسد تقویت شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار