رييس كميسيون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براي نشاط در شهر بايد از مصالحی استفاده كنيم كه در نما توازن آن ايجادشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان،رسول جان نثاری درخصوص عدم توازن در بنای نماها در سطح شهر اصفهان، گفت: كلمه توازن يك بارعلمي دارد كه از لحاظ هارموني، تجانس و هم بافت بودن معماري دارای اهميت است.

وی گفت:توجه به مباحثي همچون زيبايي، آرام بخش بودن، نشاط آفريني، عدم ايجاد اختلال بصري در نماها بسيار ضروري است.

رسول جان نثاری خاطرنشان کرد:نمای يك ساختمان همانند پوشش يك فرد است كه بايد دو اصل فردي و اجتماعی در آن رعايت شود.

رييس كميسيون عمران، شهرسازی و معماري شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد:در بحث نمای ساختمان بايد به ساختمان های همجوار دقت داشته باشيم و حق نداريم به صورت دلخواه عمل نماييم، بنابراين لازم است به بناهاي تاريخی و اصول و قوانين معماری و شهرسازی احترام گذاشته شود.

وی به ايجاد توازن در نماي ساختمان و مصالح مورد استفاده اشاره كرد و افزود: بايد از مصالحي استفاده كنيم كه با بوم و فرهنگ شهر اصفهان همخواني داشته باشد و باعث توازن در نماي شهري شود.

جان نثاری ادامه داد:استفاده از نماي كامپوزيت ديگر جايگاهي در شهر اصفهان كه مهد فرهنگ و هنربوده و داراي يك سبك خاص در معماري شهري است، ندارد.

وی درپایان با بيان اينكه بايد ضوابط را براي مهندسان شفاف تر نماييم و طراحي ها مورد كنترل قرار گيرد، اذعان داشت: بر روي طرح ها و نماهاي شهر، نقشه ها و مراحل اجرايي را نظارت كنيم چرا كه اين نظارت هاركن اصلي در به وجود آوردن نشاط شهر مي شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.