معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: آذرماه امسال، همدان در نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان میزبان ناشران این حوزه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید فروتن در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان،میانگین میزان مطالعه را در کشور کم دانست و افزود: کتاب زیرساخت فرهنگی هر کشور است و اگر نتوانیم این حوزه را تقویت کنیم، توسعه فرهنگی کشور دچار مشکل خواهد شد.

فروتن با بیان اینکه اداره ارشاد اسلامی در این حوزه نقش عملیاتی کردن برنامه‌ها را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: تجلیل از مولفان و ناشران، برپایی نمایشگاه‌ها، معرفی تازه‌های نشر و... همه دست به دست هم می‌دهند تا این شریان فرهنگی در بین خانواده‌ها نهادینه شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه هفته کتاب از 24 آبان ماه آغاز می‌شود، از برگزاری برنامه‌های متعدد در این هفته خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها، رونمایی از کتاب‌های جدید، برگزاری جلسه‌های نقد کتاب از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان است.

فروتن درمورد برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان تاکید: این نمایشگاه با دو هدف تقویت اقتصاد فرهنگی و دسترسی آسان مخاطبان به تازه‌های نشر، از 24 تا 30 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برپا می‌شود.

وی ادامه داد: سه بخش در این نمایشگاه تعریف شده است که شامل سالن فروش با حضور ناشران و ارائه تازه‌های، سالن کتاب و ابزارهای کمک آموزشی و سالن برنامه‌های جانبی است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأکید کرد: حوزه کودک و نوجوان فضایی است که به نشاط نیاز دارد و این نکته مهم باید در برپایی نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان مد نظر قرار گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: ناشر ، کودک ، نوجوان ، همدان ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.