محمدكاظم جیرودی، شاعر و نویسنده، گفت: شاید بهترین شیوه برای انتقال پیام این ادیب و پژوهشگر معاصر به نسل امروز بازخوانی و نقد آثار او باشد كه امیدوارم به‌طور جدی آغاز شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوره هنری؛ محمدكاظم جیرودی، شاعر و نویسنده و فعال حوزه ادبیات معاصر، درباره نقش و جایگاه ادبی پژوهشی طاهره صفارزاده گفت: مطالعات و تجربیات مرحوم صفارزاده در حوزه ادبیات و شعر معاصر بسیار بالا بود، او به‌ویژه آشنایی خیلی خوبی نسبت به حوزه شعر نیمایی و سپید داشت و در این زمینه‌ هم آثار زیادی از خود بر جای گذاشت.

وی ادامه داد: یكی از ویژگی‌های خانم صفارزاده فعال بودن و پركاری ایشان بود. او از بانوان كاملا فعال دوران معاصر كشور ما بود و در زمینه‌های مختلف از ادبیات گرفته تا پژوهش و ترجمه كار می‌كرد.

جیرودی ویژگی منحصر به فرد طاهره صفارزاده را «محتوای اصیل و اعتقادی آثار او» دانست و توضیح داد: محتوای اعتقادی و مذهبی نهفته در آثار او با توجه به تعهدی كه ایشان نسبت به قرآن و دین اسلام داشت، بسیار باارزش و ارزشمند بود و این تعهد آثار او را منحصر به فرد كرده است.

این شاعر و نویسنده گفت: با توجه به اهتمامی كه این بانوی فعال مسلمان نسبت به پژوهش در عرصه دین و اعتقادات داشت و همچنین پركار بودن و فعال بودنش، می‌توان ایشان را به عنوان نمونه و الگویی برای زنان مسلمان در جامعه امروز معرفی كرد تا جوانان ما با نظر به نوع كار و فعالیت فكری و هنری ایشان راه خود را در جهان جدید پیدا كنند.

وی افزود: اما متاسفانه دوستان فرهنگی و هنری ما و البته رسانه‌ها هنوز كار مناسبی برای معرفی شخصیت و جایگاه و آثار ایشان انجام نداده‌اند و با كمال تاسف باید بپذیریم كه هنوز آثار ایشان برای نسل جوان ما شناخته شده نیست.

جیرودی با اشاره به انگیزه بالای طاهره صفارزاده در ترجمه قرآن گفت: «انگیزه‌ی بالا و تعصب اعتقادی» از مهم ترین ویژگی‌های خانم صفارزاده بوده است و دوستان فرهنگ‌پرور و مسئولان فرهنگی باید تلاش كنند این ویژگی را بیشتر به نسل جوان بشناسانند. به نظر من بیشتر باید روی انگیزه كارها و موضوعاتی كه كمتر از ایشان شناخته شده است كار كرد.

وی در پایان با تاكید بر برگزاری نشست‌هایی با محور بررسی و نقد آثار طاهره صفارزاده، گفت: شاید بهترین شیوه برای انتقال پیام این ادیب و پژوهشگر معاصر به نسل امروز بازخوانی و نقد آثار او باشد كه امیدوارم به طور جدی آغاز شود.

مراسم سومین جایزه ادبی-علمی طاهره صفارزاده، روز سه شنبه 19 آبان‌ماه ساعت 15 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار