انتقال صنایع آلاینده استان تهران از جمله موضوعاتی است که بارها مورد توجه قرار گرفته اما همچنان با بی مهری هایی روبرو است.

29 سال انتظار برای انتقال صنایع آلاینده استان تهرانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتقال صنایع آلاینده استان تهران از جمله موضوعاتی است که بارها مورد توجه قرار گرفته است و یکی از پیامدهای وجود این صنایع در استان آلودگی هوا است  که در این زمینه دستگاه‌های متولی هر کدام اقدامات خود را بیان می‌کنند، اما آیا این برنامه‌ها قدرت اجرایی شدن را پیدا کردند؟

تهران با وجود جمعیت 14 میلیونی و تبدیل شدن به قطب صنعتی نیازمند پالایش در زمینه صنایع است، صنایع آلوده کننده‌ای که وجود آن ها به ضرر شهروندان و محیط زیست خواهد بود.

 شهر تهران با وجود قابلیت‌ها و مراکز اداری-سیاسی فضای مناسبی را برای جذب جمعیت بسیار فراهم کرده که همین امر موجب تبدیل این کلان شهر به یکی از قطب‌های صنعتی در کشور شده است.

همزمان با رشد قارچ گونه‌ای بسیاری از صنایع آلاینده در سطح شهر تهران آلودگی هوا نیز یکی از پیامدهای این امر خواهد بود .طرح انتقال صنایع آلاینده به خارج از شهر تهران از سال 65 با تشکیل کمیته انتقال صنایع آلاینده مورد تایید و تصویب قرارگرفت و پس از گذشت 1 سال به مرحله اجرا درآمد اما پس از اجرای یکساله به صورت نیمه تمام رها شد.

حال بعد از گذشت 29 سال از مصوبه انتقال صنایع آلاینده تهران هرچند واحدهای صنعتی بزرگ به برخی شهرک‌های صنعتی در اطراف شهر تهران انتقال یافته، اما واقعاً دلیل کندی انتقال صنایع آلاینده موجود به خارج از شهر تهران چیست؟

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در این زمینه می‌گوید: امسال بیش از یک هزار واحد صنعتی استان تهران شناسایی و در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت و در حال حاضر این صنایع به صورت نقطه‌ای مستقر بوده و چندین برابر یک خودرو و دیگر منابع آلاینده متحرک آلودگی ایجاد می‌کنند که مهار آلودگی این صنایع به آسانی میسر نخواهد بود.

 بنابراین باید منتظر ماند و دید دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مربوطه چه تدابیری را برای انتقال این صنایع آلاینده و مزاحم در شهر اندیشیده‌اند؟

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار