وجود جایگاه مخصوص برای کتاب در شهر تهران رویای راضیه تجار نویسنده آثار دفاع مقدس است.

راضیه تجار، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شرایط پیش آمده در آستانه هفته کتاب‌خوانی از سال گذشته تاکنون، گفت: یکی از مسائل حائز اهمیت در این مدت شرایط اقتصادی بوده که این مورد تأثیرات زیادی روی فرهنگ می‌گذارد. به‌خصوص وضعیت چاپ و نشر را دچار بحران کرده است. طوری که با وجود ترافیک در چاپ سرعت چاپ کتاب‌ها پایین آمده و اوضاع اقتصادی و گران شدن کتاب به این مسأله دامن می‌زند، این امر به نوعی بر قشر جوان کتاب‌خوان تأثیر می‌گذارد و موجب می‌شود نسل جوان، از چرخه مطالعه دور شود.

تجار در ادامه افزود: برخی از نوقلمان به جای این‌که اثر و قلمشان کارشناسی شود، با پرداخت پول، کار ضعیف خود را چاپ می‌کنند. این اتفاق به ادبیات لطمه می‌زند.

این نویسنده با بیان نکات مثبت درهفته کتاب‌خوانی اظهار داشت: اما برخی صحبت‌ها و اتفاقات ایجاد انگیزه می‌کند مثلا در شبکه‌های مجازی همواره پیام‌هایی درباره بحث کتابخوانی جاری است که در این زمینه تبلیغ می‌کند. این نشان می‌دهد عده‌ای یا نهادی به طور آگاهانه تبلیغ این مسأله را به عهده دارند.

تجار با اشاره به اینکه کتابخوانی نباید قربانی اینگونه مسائل شود، گفت: هفته کتابخوانی می‌تواند برای مخاطب ایجاد انگیزه کند. بنابراین نباید بگذاریم این کتابخوانی قربانی مسائل حاشیه‌ای شود و چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که به هفته کتابخوانی بسنده نکنیم و در طول سال روز کتاب داشته باشیم.

تجار در پایان در مورد رویای خود درباره کتاب، گفت: رویایم این است که در سطح شهرمان، مثل تبریز جایگاه مخصوصی برای قرار دادن کتاب‌های مردم ساخته شود تا از این طریق مردم کتاب‌هایی که تا به حال نخوانده‌اند را از جایگاه قرار بدهند، یا با کمک شهرداری سازه‌هایی مثل نیمکت‌ها و مجسمه‌هایی با طرح کتاب برای رواج کتابخوانی طراحی شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.