رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به آمار بالای طلاق در جامعه ،گفت: این آمار در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، کمتر از یک درصد است.

کمیته ای که فقط یک درصد از ازدواج ها به جدایی منجر می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نخستین کنگره ملی مشاوره، خانواده و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر اظهار کرد: در اقشار آسیب پذیر توانمندی هایی وجود دارد که درخانواده های دارا و توانمند دیده نمی شود که باید این توانمندی ها شناسایی و هدایت شوند. ما خیلی نگران توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف نیستیم ، اصل کار ما حمایت معنوی و توانمندسازی روحی و روانی جامعه هدف کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه کار کمیته امداد درعرصه اجتماعی و تحلیل آسیب های اجتماعی یک نوع پیشگیری محسوب می شود، افزود: اگر این نگاه را در جامعه حاکم کنیم و خانواده های آسیب پذیر را از حمایت های مادی ، معنوی و مشاوره برخوردار کنیم به سمت دستگیری خانواده های بسیاری پیش خواهیم رفت.

فتاح همچنین به وجود روح بلند و ایمان قوی این قشر از جامعه اشاره و تصریح کرد: خاستگاه بسیاری از انسان های بزرگ این خانواده ها بودند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه جامعه هدف ما آسیب پذیرند و مشکلاتشان نیز بزرگ است، گفت: با توانمندسازی این افراد می توان جامعه ای سالم و پویا داشته باشیم ولی باید در قدم اول اقدام به شناسایی و هدایت آن ها کنیم.

وی با اشاره به  آمار بالای طلاق در جامعه ،افزود : این آمار  در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، کمتر از یک درصد است.

فتاح بیان کرد: درحال حاضر 208 هزار یتیم تحت پوشش داریم که 800 هزار نفر آن ها از حامی برخوردارند؛ یعنی به ازای هر نفر 3 تا 4 حامی وجود دارد.همچنین 330 هزار دانش آموز و 100 هزار طلبه تحت پوشش در حال تحصیل هستند. سه هزار نخبه نیز شناسایی شده است که جزء خانواده های آسیب پذیر محسوب می شوند.

رئيس کميته امداد امام خمينی (ره) با اشاره به اجرای طرح محسنين تصریح کرد: تنها در ماه مبارک رمضان امسال در قالب طرح محسنين که ويژه کودکان بد سرپرست هستند، 340 هزار حامی اعلام آمادگی کردند.

فتاح در ادامه با ارائه آماری از وضعيت وام های دريافتی از سوی مددجويان کميته امداد از بانک های عامل گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته شده کمتر از يک درصد از وام هايی که مدد جويان کميته امداد دريافت کرده اند وصول نشده و خوشبختانه مددجويان ما در اين زمينه عملکرد بسيار خوبی داشته اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه ضمن تشکر از همکاری سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ایرن در برپایی این کنگره ،خواستار پیگیری دستاوردها و نتایج این کنگره و تداوم این گونه همکاری ها شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار