نماینده سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران با بیان این که توافق ایران و 1+5 در تاریخ ماندگار خواهد شد، گفت: جهانیان با یک تهدید مشترک به نام تروریسم مواجه هستند که برای از بین بردن بشریت، فرهنگ و تمدن تلاش می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گری لوییس با اشاره به این که سال‌های طولانی بین ایران و قدرت‌های جهانی بر سر مسائل هسته‌ای تنش وجود داشت، گفت: بسیاری از ملت‌ها و کشورهای دنیا از این تغییر، تحول و توافق که رهبران کشور ایران و 1+5  به آن دست یافتند خوشحال و حمایت می‌کنند.

نماینده سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، با بیان این که این توافق ایران و 1+5 در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد، افزود: این توافق ما را به مقدمه منشور سازمان ملل متحد که هدف آن ترویج صلح و امنیت بین المللی است، برمی‌گرداند.

جایگاه ایران همیشه در سازمان ملل متحد رفیع بوده است

لوییس با اشاره به این که ایران جز کشورهای موسس سازمان ملل بوده است، ادامه داد: جایگاه ایران همیشه در سازمان ملل متحد رفیع بوده است و اهمیت این توافق در این است که سبب شده ایران و 1+5 به یک توافق بر اساس احترام متقابل دست یافته و در منافع با هم سهیم شوند.

وی با بیان این که دیگر نمی‌توان به دوران عدم اعتماد برگشت، تصریح کرد: امیدوارم تمام کسانی که آرزوی به به ثمر رسیدن این توافق را دارند حمایت کامل خود را از آن داشته باشند.

ضرورت تمرکز برای مقابله با تروریسم

هماهنگ کننده مقیم سازمان متحد در جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به این که ما با یک تهدید مشترک برای جهانیان به نام تروریسم مواجه هستیم، افزود: این گروه‌ها که در منطقه خاورمیانه قرار دارند برای از بین بردن بشریت، فرهنگ و تمدن تلاش می‌کنند که ما باید تمرکزمان را برای مقابله با این تهدید بگذاریم و توافق این فرصت را در اختیار ما قرار داده است.

لوییس با بیان این که تهدید دیگر کره زمینی است که روز به روز گرم‌تر و خشک‌تر می‌شود، ادامه داد: در منطقه خاورمیانه خطر بسیار مهمی بسیاری از کشورها از جمله ایران را تهدید می‌کند که اگر نسبت به آن حساس نباشیم، با نابودی و امحای منابع آبی و افزایش از بین رفتن جنگل‌ها مواجه می‌شویم.

خطرات زیست محیطی تهدیدی علیه حیات ما و آیندگان

وی با اشاره به این که خطرات زیست محیطی فراوانی در حال حاضر کره زمین را تهدید می‌کند، تصریح کرد: هم اکنون شاهد انتقال بیشتر گازهای گلخانه‌ای به جو، از بین رفتن زمین، گسترش طوفان‌های شن و ماسه و از بین رفتن تنوع زیستی هستیم.

نماینده سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، با بیان این که تمام این خطرها در نهایت تهدیدی علیه حیات ما و آیندگان است، اظهار داشت: در واقع توافق هسته‌ای کمک می‌کند که بر روی این تهدیدها تمرکز کرده و با آن‌ها راحت‌تر برخورد کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.