بسیاری از آژانس ها به طور مستقیم و یا غیر مستقیم تعداد زیادی بلیط را خریداری و از قبل رزرو می کنند و در روزهای پایانی و یا ساعت های پایانی قبل از زیارت أربعین، به بالاترین قیمت می فروشند و میلیاردها تومان را به جیب می زنند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  هر ساله میلیون نفر از عاشقان و دلباختگان سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام برای به جا آوردن زیارت أربعین که زیارت مخصوصه امام حسین علیه السلام به شمار می رود، در أیام أربعین راهی کربلای معلی و نجف أشرف می شوند.
 
بر اساس آمار موجود، بیش از 80 درصد زائران از طریق زمینی به عراق سفر می کنند اما بخش دیگر زائران، از طریق هوایی سفر خود را انجام می دهند.
 
در این میان اگر بررسی سطحی و اجمالی در مورد قیمت بلیط از شهرهای مختلف ایران و بخصوص تهران به فرودگاه نجف انجام گیرد، تفاوت فاحش قیمت در این زمینه را شاهد خواهیم بود.
 
چند نکته در قیمت دادن این آژانس ها وجود دارد: اولا آنها بر اساس روز و حتی بر اساس ساعت، قیمت ها را بالا و پایین می برند و تقریبا به صورت دلبخواهی عمل می کنند لذا اگر زائری بخواهد بلیط تهیه کند به بیش از یک آژانس تماس بگیرد و در مورد یک روز و یک ساعت معینی قیمت بلیط را بپرسد، با قیمت های متفاوتی مواجه خواهد شد.
 
نکته دوم این است که بسیاری از آژانس ها به طور مستقیم و یا غیر مستقیم تعداد زیادی بلیط را خریداری و از قبل رزرو می کنند و در روزهای پایانی و یا ساعت های پایانی قبل از زیارت أربعین، به بالاترین قیمت می فروشند و میلیاردها تومان را به جیب می زنند.
 
جا دارد مسئولان مربوطه در جمهوری اسلامی ایران تدابیر لازم در این باره را اتخاذ کنند و حتی اگر هم ادعا می کنند نظارت بر این کار سخت است، بهتر است حداقل شماره تلفنی را معرفی کنند تا زائران خودشان از طریق کانال های تعیین شده، گزارش تخلف آژانس ها را به گوش مسئولان مربوطه برسانند.
 
 منبع: مشرق

 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار