مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس سرشماری سال 90 در این استان 565 روستای فاقد سکنه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از یاسوج ، مظفر در خصوص الحاق برخی روستاها به شهر یاسوج تصریح کرد: مهاجرت به روستاهای سرآبتاوه، سروک، تلخسرو، بلهزار و مهریان  در حومه شهر یاسوج است که جهت ساماندهی امور این روستاها و جلوگیری از برخی مشکلات، مراحل الحاق این روستاها به شهر یاسوج در حال انجام و در این زمینه طرحی نیز تهیه شده است.

وی با یبان اینکه طی گذشته 37 سال ار عمر پر برکت انقلاب اسلامی خدمات خوبی به روستاهای این استان شده است، ادامه داد: مهمترین مشکلات روستاهای این استان نبود زیرساخت های همچون آب شرب و راه است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین اشتغال و درآمدزایی و بیکاری اصلی ترین دغدغه روستائیان استان است که نیازمند کمک های دفتر مناطق محروم در این زمینه هستیم.

مظفر بیان کرد: صدور کارت شناسایی برای دهیاران استان در آینده نزدیک در دستور کار دفتر روستایی استان قرار دارد.

اشتغالزایی و درآمدزایی باعث پایداری در روستاها می شود.

وی اظهار کرد: آنچه که باعث پایداری در روستاها می شود اشتغالزایی و درآمد زایی پایدار است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در مناطق توسعه نیافته استان در حال انجام اقدامات خوبی هستیم که امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات این مناطق را برطرف کنیم و دولت تدبیر و امید نیز در این زمینه توجه و حمایت لازم را دارد.

داریوش مظفر افزود: یکی از برنامه های ما در استان ماندگاری در روستاها با خدمات دهی و فراهم کردن زیرساخت هاست تا اینکه مهاجرت معکوس صورت گیرد.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته 24میلیارد تومان اعتبار بین دهیارهای استان در قالب کمکهای نقدی، ماشین آلات و قیر رایگان برای جدول گذاری، بهسازی معابر، احداث ساختمان دهیاری و غسالخانه شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال 10 ساختمان دهیاری های استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام /ب
برچسب ها: روستا ، سکنه ، سرشماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.