دور زدن قانون به بهانه‌های راه اندازی مناطق علم و فناوری

هم‌اکنون 2800 مرکز پژوهشی و آموزشی در کشور فعال است که از این تعداد، یک هزار مرکز صرفاً کار پژوهشی می‌کنند.

دکتر احمدی، معاون پژوهش فناوری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از کارهای اساسی در خصوص مناطق ویژه علم و فناوری، برقراری ارتباطات بین‌المللی است، چون اگر نتوانیم حضور شرکت‌های بین المللی در مناطق ویژه را تأمین کنیم، دچار مشکل می‌شویم و شرایط پسا تحریم فرصت خوبی برای تحقق این امر است.

احمدی در ادامه می‌گوید: متأسفانه برخی افراد فکر می‌کنند، راه‌اندازی مناطق ویژه علم و فناوری به معنای تصاحب یک زمین 500 هکتاری و تغییر کاربری آن و راه‌اندازی برخی واحدهای علمی یا صنعتی است و هیچ کاری برای پیشرفت انجام نمی‌دهند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: در کشور ما، پیشرفت توسعه دانش بنیان وضعیت خوبی دارد اما از نظر ما هنوز جای کار بسیاری در دولت یازدهم وجود دارد که باید زیرساخت‌ها، شکل بگیرد.

وی در باره اساس‌نامه مناطق ویژه علم و فناوری کشور نیز گفت: کمیته راهبردی آن تشکیل شده و شرایط برای آغاز به کار این مناطق کاملاً مهیاست و هم‌اکنون مشوق‌های مالی و غیرمالی برای این مناطق در حال تدوین است و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر الزامات قانونی راه‌اندازی این مناطق گنجانده شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار