كمبود زمين مهمترين دغدغه توسعه سرمايه گذاری در مازندران است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مديرعامل شركت شهركهای صنعتی مازندران گفت : با توجه به كمبود زمين صنعتی در استان ، بايد بهره برداري از زمين بطور كامل صورت پذيرد .

سيد مصطفی موسوی به وجود دو هزار و 500 واحد صنعتی در 39 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: یکهزار و 400 واحد از این واحدها به بهره برداری رسیده و مابقی درحال ساخت و ساز هستند و حدود 400 واحد صنعتی به دلیل رکود اقتصادی و مشکلات سرمایه در گردش متوقف مي باشند .

وی با اشاره به اینکه امسال 28 واحد صنعتی تعطیل شده ، با حمایت دولت و بانکهای عامل ، تولیدات خود را از سر گرفته اند گفت : بسته حمایتی دولت در خرید محصولات تولیدی میتواند بار دیگر ، خرید و فروش تولیدات داخل کشور را رونق ببخشد .

وی یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌ها در توسعه سرمایه گذاری استان مازندران را کمبود زمین صنعتی عنوان کرد و بیان داشت : هم اکنون سرمایه گذاران زیادی در انتظار واگذاری زمین صنعتی در شهرکها و نواحي صنعتي هستند

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران ، تعداد شهرکها و نواحی صنعتی استان را هزینه بر دانست و گفت : سالانه هزینه ای که برای نگهداری و ارایه خدمات عمومی به شهرک های صنعتی استان انجام می شود، برابر با ساخت یک شهرک صنعتی جدید است.

موسوی متوسط مساحت شهرکها و نواحی صنعتی در مازندران را 50 هکتار عنوان کرد و افزود : این در حالیست که متوسط نیاز زمین برای یک واحد صنعتی بزرگ در شهرک 35 هکتار است

وی به بررسی وضعیت زمینهـای موجود در شهرکها و نواحی صنعتی مازندران اشاره و خاطرنشان کرد : بهمین منظور ، در سال گذشته قرارداد 128 واحد صنعتی راکد که صاحبان آن نیز اهلیت تولیدات صنعتی را نداشتند ، بصورت قانونی فسخ شده است .

موسوی با اشاره به اینکه دولت ، واحدهای صنعتی موثر و با موقعیت ممتاز تولیدات صادرات محور را مورد حمایت قرار می دهد تأكيد كرد : با توجه به کمبود زمین در شهرکها و نواحی صنعتی مازندران ، زمین صنعتی باید بصورت کامل مورد بهره برداری قرار بگیرد .

انتهای پیام /س

برچسب ها: سرمایه ، گذاری ، مازندران ، معضل ، نام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.