حسین نوش آبادی در خصوص اتفاقات اخیر برنامه فیتیله، علی ضیا و انتشار آلبوم جدید پاشایی واکنش نشان داد.

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتشار آلبوم مرتضی پاشایی عنوان کرد: پخش هرگونه آثار و محصولات فرهنگی بدون مجوز، غیرقانونی و جرم است و هر شخصی که بر خلاف آن عمل کند، حتما برخورد می شود. این حق برای خانواده مرحوم پاشایی محفوظ است که بخواهند جلوی نشر آلبوم «پرنده» را بگیرند و نارضایتی خود را اعلام کنند. البته اگر شخص مرتضی پاشایی در زمان حیاتش مسئولیت انتشار آلبومش را به کسی سپرده باشد، بحثی جداست در غیر این صورت انتشار آلبوم «پرنده» غیرقانونی است. 

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جریانات جدید ممنوع‌التصویری علی ضیا و خاموش‌شدن چراغ برنامه «فیتیله» اظهار داشت: به هرحال بی‌احترامی به اقوام و بی‌حرمتی به مردم با هر زبان و گویشی کاری اشتباه است و ما باید رسانه همبستگی و یکرنگی ملی را دنبال کنیم، شرایطی را به وجود بیاوریم که همگرایی و همدلی ترویج شود و کسانی هم که در رسانه ملی کار می‌کنند، ریسک بزرگی را انجام می‌دهند. عواملی که این خطا را کردند، باید عذرخواهی و جبران کنند اما اگر با تامل این هنجارشکنی‌ها را انجام می‌دهند، باید با آن‌ها برخورد شود.
 
وی افزود : اما در مورد شخص علی ضیا باید بگویم که آن رفتار غیرمتعارف که بعد از مسابقه دربی رخ داد، دور از شأن ایشان بود. ما علی ضیا را به عنوان یک مجری با نجابت و سنگین رسانه ملی می‌شناسیم و این رفتار ناپسند بسیار نامربوط به شأن و شخصیت آقای ضیا است، رفتار ایشان قابل جبران است. علی ضیا یکی از مجریان خوب صدا و سیماست و باید این رفتار جبران شود و دوباره به رسانه برگردد. برای تصمیم‌گیری برنامه «فیتیله» هم شخص جناب سرافراز از این اقوام عذرخواهی کردند. گاهی اشتباهات از روی یک غفلت و ناآگاهانه اتفاق می‌افتد که دقت بیشتر می‌طلبد، بر آنچه می‌گوییم و انجام می‌دهیم تا این خطاها را به مرز صفر برسانیم.

نوش آبادی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه «فیتیله» از جمله برنامه‌هایی است که سالیان سال با کودکان و نوجوانان در رسانه ملی و با مردم در ارتباط است و نباید برای یک اشتباه کوچک چراغ فیتیله خاموش شود. در کل چه آگاهانه و چه ناآگاهانه باید هرچه سریعتر جبران شود و همچنین دیگران هم مجال این جبران را به آنان بدهند.

در ادامه این گفتگو نوش‌آبادی در خصوص تعامل خبرگزاری‌ها و مطبوعات با مخاطبان گفت: مردم باید با هر سلیقه  و با هر نگاهی به نمایشگاه مطبوعات بیایند و با اصحاب رسانه و اصحاب مطبوعات ارتباط بگیرند، خواسته و انتظاراتشان را بیان کنند و همچنین در چنین بستری هم فضایی برای دست‌اندرکاران مطبوعات پیدا می‌شود که فرصتی مناسب را برای تشخیص ذائقه و نیازهای مردم پیدا  کنند.

وی ادامه داد: به هر حال نمایشگاه مطبوعات اتفاق مطلوبی است که برای جامعه ما یکی از نشانه‌های رشد فرهنگی است. خوشبختانه من می‌بینم که استقبال خیلی خوبی نسبت به سال‌های گذشته شده است و به عقیده من، نمایشگاه مطبوعات از حضور خوبی برخوردار و از نظر کمی و کیفی رشد صعودی خوبی را پیدا کرده است و در حال حاضر به همان میزان که در نمایشگاه کتاب حضور مردم را داشتیم، در این نمایشگاه هم به صورت چشمگیری شاهد هستیم.

نوش‌آبادی در پایان گفت: البته نمی‌توان خلوتی را با حضور مردم در نمایشگاه کتاب مقایسه کرد، بلکه حضور مخاطبان و خبرگزاری‌ها را باید با دیگر سال‌های گذشته این نمایشگاه تجزیه و تحلیل کنیم و ما در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات حضور اقشار و گروه‌های سنی مختلف را شاهد هستیم که نشان‌دهنده این است که مردم برای مطبوعات ارزش و اهمیت بالایی را قائل هستند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
سلام امیدوارم که هرچه زودتر اقای ضیا رو پشت قاب شیشه ای تلوزیون ببینم باتشکراز همه مسولینی که کمک میکنند که این جوون به کارش برگرده