سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیستمین نشست خبری خود عنوان کرد افرادی که سابقه همکاری با شبکه های ماهواره ای را دارند به راحتی نمی توانند مجوز فعالیت در ایران را دریافت کنند.

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بیستمین نشست خبری خود که روز دوشنبه نهم آذر ماه در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر شائبه حضور تعدادی از خوانندگان ایرانی که طی ماه های گذشته با شبکه های ماهواره ای همکاری داشته اند، توضیح داد: به هر ترتیب افرادی که در گذشته سابقه همکاری با شبکه های مختلف خارجی داشتند قطعا به این راحتی نمی توانند مجوز فعالیت در ایران را دریافت کنند مگر اینکه فعالیت آنها موجه باشد و ضمن جبران عملکرد گذشته ملتزم به رعایت قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرند.

خواننده های آکادمی ها هنوز مجوز نگرفتند

وی افزود: طی روزهای گذشته نام افراد مختلفی در رسانه ها برای دریافت مجوز منتشر شده که ما از همین جا خبر دریافت مجوز این فرد یا افراد را تکذیب می کنیم و اعلام می کنیم که هیچ فرد یا خواننده ای که در آکادمی های مختلف موسیقی شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت داشته از ما مجوزی دریافت نکرده و خواهد کرد مگر اینکه مراجع ذی صلاح مجوزهای در این رابطه را ارائه دهند. به هر ترتیب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگی و هنری مرجع اعطای مجوز است و مرجع صلاحیت های سیاسی و عمومی افراد بر عهده مراجع دیگر است که باید آن مراجع نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام کنند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تمامی هنرمندان عرصه های مختلف فرهنگی و هنری باید مراقب باشند تا آثار و محصولات آنها مورد تعرض قرار نگیرد و ناخواسته مشکل درست نکنند. اینکه آثار تعدادی از خوانندگان موسیقی پاپ در شبکه های معاند نظام بدون خواسته آنها پخش می شود، جرم تلقی نمی شود چون بسیاری از این شبکه ها بدون اطلاع و احترام به هتک معنوی و مادی آثار نسبت به انتشار کارهای آنها اقدام می کنند. خطاب ما با کسانی است که عامدانه با شبکه های ماهواره ای مصاحبه می کنند یا محصولاتی را به آنها ارائه می دهند. به هر حال با آن دسته از افرادی که با این شبکه ها ارتباط برقرار می کنند، برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.

نوش‌آبادی در بخش پایانی سخنان خود به ماجرای انتخاب مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: به هر ترتیب تا زمانی که سرپرست در نهادی مشغول به فعالیت است در واقع همان کارهای مدیر را انجام می دهد و تمام تلاش خود را نیز انجام می دهد تا کارها به شکلی مطلوب انجام پذیرد، اما با توجه به پایان یافتن فرصت قانونی حضور سرپرست در دفتر موسیقی وزارت ارشاد ما نسبت به پیگیری های لازم در این موضوع طی روزهای آینده اقدامات خود را انجام می دهیم.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.