رقابت‌های هفته پنجم سوپرلیگ بسکتبال ایران فردا با برگزاری 5 دیدار برگزار می‌شود که در مهمترین بازی، دانشگاه آزاد در حکیمیه میزبان شیمیدر است.

خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان- سوپرلیگ بسکتبال ایران در چشم به هم‌زدنی به ایستگاه پنجم رسید. هفته‌ای که بدون شک دیدار دانشگاه آزاد و شیمیدر در حکیمیه گل سرسبد آن خواهد بود. پتروشیمی بندرامام که هفته گذشته در آبادن اسیر شاگردان حماد سامری شد هم این هفته شهرداری تبریز را پیش رو دارد و شاگردان مهران شاهین‌طبع در صدد جبران مافات هستند. دیگر دیدارهای این هفته هم جذابیت‌های خاص خود را دارند. 

دانشگاه آزاد – شیمیدر
اصلانی به داوری رسید!
جدا از هرنتیجه‌ای که در مصاف حساس دانشگاه آزاد و شیمیدر به دست بیاید. مصاف فرید اصلانی در شیمیدر و جواد داوری در دانشگاه از اتفاقات جالب این هفته است. اصلانی که در واپسین روز اعزام تیم ملی به چین، از جمع شاگردان بائرمن خط خورد و جای خود را به داوری داد، حالا انگیزه‌های زیادی برای این بازی دارد. شاگردان مصطفی هاشمی هم با توجه به صدرنشینی در سوپرلیگ تا پایان هفته چهارم، نمی‌خواهند جای خود را به تیم دیگری بدهند. مصاف شیمیدر و دانشگاه یکی از فینال‌های زودرس سوپرلیگ است. 

شهرداری اراک – ثامن مشهد
مصاف آفاق با همشهری‌ها
شهرداری اراک پس از دو پیروزی پیاپی در هفته‌های اول و دوم، یک‌باره بحران زده شد تا با دو شکست پیاپی برابر پالایش نفت آبادان و شهرداری گرگان جای تا رتبه پنجم جدول نزول کرد. شهرداری‌چی‌های اراک حالا مقابل ثامن مشهد، تیم شگفتی‌ساز هفته نخست سوپرلیگ تنها به پیروزی فکر می‌کنند. آن سوی میدان شاگردان مهدی صاحبیان نشان داده‌اند در داخل و خارج از خانه توان شکست هر تیمی را دارند و این موضوع مصاف شهرداری و ثامن را جذاب و دیدنی خواهد کرد. حضور حامد آفاق، شوتینگ گارد مشهدی شهرداری اراک مقابل همشهری‌های از نکات جالب این رویاروی است. 

نیروی زمینی – شهرداری گرگان
محاصره سربازان خانی در تهران!
نیروی زمینی، تیم ناکام سوپرلیگ بسکتبال ایران، از چهار دیدار گذشته خود چهار شکست به دست آورده و در قعر جدول رده‌بندی جاخوش کرده است. شاگردان خانی که خود را سزاوار این جایگاه نمی‌دانند برای فرار از انتهای جدول، باید از این دیدار روند پیروزی‌های خود را آغاز کنند. هرچند صالح فروتن، گارد نیروی زمینی با مصدومیت مزمنی تیمش را همراهی می‌کند اما خانی به این بازیکن ارزشمند خود، تکیه زیادی دارد. آن سوی میدان شهرداری گرگان، تیم محبوب شمالی هم پس از پیروزی ارزشمند برابر هم‌نام اراکی، حالا در تهران نخستین پیروزی خارج از خانه خود را جست‌وجو می‌کند تا خود را به صدرنشینان نزدیک‌تر کند. 

آینده‌سازان – پالایش نفت 
آبادانی‌ها در فکر تداوم آتش‌بازی
پالایش نفت آبادان هفته گذشته در ادامه روند رو به رشد خود، پتروشیمی بندرامام، مدعی اصلی قهرمانی را در آبادان ناکام گذاشت. به نظر می‌رسد شاگردان سامری پس از ناکامی در دیدار هفته نخست مقابل دانشگاه آزاد، حالا رفته رفته به هارمونی تیمی مطلوب خود نزدیک می‌شوند. نفت حالا هم امتیاز با تیم‌های صدر جدول و تنها به دلیل تفاضل گل در رتبه چهارم قرار گرفته است و با توجه به مصاف دانشگاه و شیمیدر، بدون شک این هفته با پیروزی در اصفهان می‌تواند روند صعودی در جدول داشته باشد. آینده‌سازان میهن، تیمی که دقیقه 90 به جمع سوپرلیگی‌ها اضافه شد هم این روزها احوال خوشی ندارد. آن‌ها هم مانند نیروی زمینی تا اینجا تنها طعم تلخ شکست را چشیده‌اند. بدون شک نماینده بسکتبال اصفهان کار سختی مقابل تیم حاضر و آماده نفت دارد. شاید شکست در این دیدار هم اصفهانی‌ها را به صرافت بیاندازد تا دست به تقویت تیم خود بزنند. 

پتروشیمی بندرامام – شهرداری تبریز
تلاش پترو برای باقی ماندن در کورس 
شاگردان مهران شاهین‌طبع پس از غافلگیری در هفته نخست و شکست خانگی برابر ثامن مشهد، خیلی زود دومین باخت خود را هم در سوپرلیگ تجربه کردند. پتروشیمی با شکست در آبادان و برابر پالایش نفت تا حدودی از کورس مدعیان قهرمانی فصلی سوپرلیگ جاماند. هرچند شهرداری تبریز، حریفی به سرسختی نفت نیست اما شاهین‌طبع به خوبی می‌داند نتیجه دست‌کم گرفتن تیم‌های حریف چه فرجامی برای تیمش خواهد داشت. به این ترتیب پتروشیمی با تمام قوا مقابل تبریزی‌ها می‌ایستد. شاگردان بهزاد افرادی هم پس از شکست خانگی دوشنبه برابر دانشگاه آزاد، حالا برای پاسخ به هواداران پرشور خود باید نمایش مطلوبی در سالن شهرک بعثت و برابر پتروشیمی مدعی داشته باشند. هرچند افرادی هم ابتدای فصل تهدید کرد از تبریز می‌رود اما شهرداری‌چی‌ها به هر ترتیب او را راضی کردند تا شهرداری را همراهی کند. حالا افرادی روزهای سختی را در تبریز می‌گذارند و باید او مسئولان شهرداری برای تیمشان چاره‌اندیشی کنند. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار