سمینار بررسی مبانی فلسفی و علمی آزمونهای عملکردی در ارزشیابی کتاب علوم تجربی دوره ابتدایی امروز در سالن فجر مهاباد برگزار شد.

سمینار ارزشیابی کتاب علوم تجربی دوره ابتدایی درمهاباد
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،این سمینار در مهاباد به نمایندگی از شهرهای جنوب استان برگزار شد و در آن دکتر ایرج خوش خلق ، نویسنده ، محقق و عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش کشور در سخنانی به بیان نقش آزمون های عملکردی در ارزشیابی کتاب علوم تجربی دوره ی ابتدایی ، پرداخت.

وی گفت: با استفاده از این آزمون عملکردی که یکی از روش های سنجش عملکرد است برای دانش آموزان زمینه ای فراهم میشود تا دانش و مهارت خود را به محیط واقعی انتقال دهند و این کار موجب رشد عملی آنان می‌شود.

رزم آرا رئیس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی استان نیز در این سمینار گفت :اجرای اینگونه آزمونها در مدارس می تواند دیدگاهها را به سمت ایجاد فلسفه های تازه سوق دهد.

احمدنژاد دبیر علمی دبیرخانه علوم تجربی دوره ابتدایی استان آذربایجانغربی و مسئول برگزاری این سمینار هم گفت : اگر دانش آموز را بطور عملی در ارزشیابی بسنجیم بهتر از آنست که دانش آموز صرفا محفوظات ذهن خود را ارائه کند.

در این سمینار علاوه بر ارائه نحوه اجرای آزمونهای عملکردی ، جلسه پرسش و پاسخ در این زمینه نیز برگزار شد.        

در پایان مراسم به تعدادی از اساتید ، نویسندگان مقالات ، کارکنان آموزش و پرورش و اعضای دبیرخانه علوم تجربی لوح تقدیر داده شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.