در بارندگی های امسال، بيشترين ميزان نزول باران در فارس را شهرستان گله دار با 89 ميلي متر به خود اختصاص داده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه طی بارندگی اخیر تمام شهرستانهای فارس شاهد بارش رحمت الهی بوده‌اند افزود: میانگین بارندگی استان طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ و ۵ دهم میلی متر است و این میانگین در سال آبی امسال تا کنون ۵۷ را نشان می‌دهد در حالی که طی مدت مشابه پارسال مقدار نزول باران در فارس ۱۲ و ۲ دهم میلی متر بوده است و این امر افزایش میزان بارندگی نسبت به پارسال را نشان می‌دهد. 

محمدرضا ارجمند افزود: طی این بارندگی، بیشترین میزان بارش در شهرستان گله دار با ۸۹ میلی متر بوده و شهرستانهای جهرم با ۷۸ میلی م‌تر، نی ریز ۵۸ و ۳ دهم میلی م‌تر، پل خان ۵۳ و ۵ دهم میلی متر و داراب ۵۰ و ۸ دهم میلی متر شاهد بارش بیش از ۵۰ میلی متر بوده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه سایر شهرستانهای استان نیز بارش حداقل ۹ میلی متری داشته‌اند خاطرنشان کرد: شهرستان شیراز تا کنون ۸۳ و ۵ دهم میلی متر باران باریده است و میانگین بلندمدت بارندگی مشابه استان ۷ و ۷ دهم میلی متر است. 

ارجمند تغییرات بارندگی استان نسبت به میانگین مدت مشابه سال آبی پارسال را ۳۶۷ درصد عنوان کرد و افزود: این تغییرات نسبت به میانگین بلند مدت مشابه استان ۶۴۰ درصد است و هم اکنون در برخی نقاط استان شاهد بارش هستیم. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.