توزیع رایگان مگادوز ویتامین "د" بین سالمندان و میانسالان، در شیراز، آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، گفت: طبق بررسي هاي انجام شده، كمبود ويتامين در تمام سنين شايع بوده و مصرف مكمل ويتامين "د" به همه گروه هاي سني و جنسي توصيه مي شود.  

دكتر عبدالحسين فرح بخش، افزود: ويتامين "د" يک ويتامين محلول در چربي است كه در جذب كلسيم در دستگاه گوارش و پيشگيري از پوكي استخوان نقش مهمي دارد و لازم است برای دريافت كافي آن برنامه ريزي كرد و بهترين منبع دريافت ويتامين "د" قرار گيري در معرض نور مستقيم خورشيد و يا دريافت مكمل ويتامين "د" است.

وی ادامه داد: با توجه به كاهش مدت قرارگيري افراد در معرض نور مستقيم خورشيد و عدم دسترسي به منابع كافي ويتامين "د" در برنامه غذايي، توزيع مكمل مگادوز ويتامين "د" نقش بسيار حياتي در تامين ويتامين "د" افراد و پيشگيري از بروز پوكي استخوان در سنين ميانسالي و سالمندي دارد.

رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر با بیان اینکه در این طرح، به تمام ميانسالان و سالمندان، ماهيانه يک عدد مگادوز ويتامين "د" به صورت رايگان ارائه می شود، اظهار کرد: این میزان تامين كننده تمام نياز آنان در طول ماه است.

دکتر فرح بخش تصریح کرد: ميانسالان و سالمندان مي توانند با مراجعه به مطب پزشكان خانواده خود يا مراكز بهداشتي كه داراي پرونده هستند، از امكانات اين برنامه بهره مند شوند.

توزیع رایگان مگادوز ویتامین "د"، با هدف پيشگيري از كمبود ويتامين "د" و پوكي استخوان در سنين ميانسالي و سالمندي از آبان ماه امسال در مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز و مراکز زیر مجموعه این مرکز، آغاز شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.