شجاع نوری در شب المپیاد انجمن سینمای جوان از امکان تجربه فیلمسازی برای هر ایرانی سخن گفت.

می‌خواهیم هر ایرانی فیلم‌سازی را تجربه کندبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نخستین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور که با حمایت انجمن سینمای جوانان و بنیاد سینمای فارابی انجام می‌شد، شب گذشته برگزیدگان خود را شناخت.

بنابراین گزارش در این برنامه که با حضور فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، علیرضا کریمی صارمی قائم مقام جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه، حبیب ایل بیگی معاون اداره نظارت و ارزشیابی آثار سینمایی و علیرضا شجاع نوری بازیگر سینما و دبیر جشنواره فیلم نوجوان همدان و مهدی پیماندار معاون مالی و ادارای بنیاد سینمای فارابی در پردیس سینمای چهارسو برگزار شد.
 
این المپیاد که با ایده علیرضا شجاع نوری به مرحله عملیاتی و اجرایی درآمده است از تمام کشور فیلمهای کشور نوجوانان زیر 20 سال را پذیرفته بود و فرید فرخنده کیش در این خصوص توضیح داد: امشب شب المپیاد فیلم نوجوان است و من بسیار خرسندم که این اتفاق مطلوب رخ داد و امیدوارم فیلمسازی نوجوان در سراسر کشور ادامه و گسترش یابد.

وی با اشاره به ایده علیرضا شجاع نوری در خصوص فیلمسازی نوجوانان گفت: از تابستان که این ایده خلاقانه مطرح شد و در این فاصله چند ماهه سعی کردیم فضای سینما را برای نوجوانان معرفی کنیم ایده ها از طرف خود نوجوانان بود و ما نیز هیچ دخل و  تصرفی نداشته ایم و فقط قصد کمک و یاری رساندن به نوجوانان را داشته ایم.
 
وی عنوان کرد: از مجموعه 483 آثار رسیده به دستمان 78 اثر پذیرفته شد و ما در نهایت 75 فیلمساز نوجوان را انتخاب کرده ایم.

فرخنده کیش خطاب به نوجوانان فیلمساز گفت: ما همیشه در کنار شما هستم و امیدواریم شما آینده سینمای ایران را تامین کنید.

علیرضا شجاع نوری بیان کرد: خیلی خوشحالم که در این مراسم حضور دارم که چنین اتفاقی برای سینمای کشور افتاده است. امیدوارم در سال‌های‌ آینده نیز المپیاد فیلمسازی برگزار شود و ما شاهد استعدادها و چشمه‌های زلال انرژی در آینده باشیم.
 
وی افزود: فیلمسازی نوجوانان با حمایت دوستان انجمن سینمای جوانان و بنیاد فارابی اتفاق افتاده است ضمن اینکه هدف ما الزاما تربیت فیلمساز نیست خواستیم فیلمسازی را به عنوان یک کار شدنی معرفی کنیم.
 
شجاع نوری که صاحب این ایده جدید بود در ادامه سخنانش  اظهار داشت: شعار ما این بود که هر ایرانی در زندگی‌اش ساخت یک فیلم سه دقیقه‌ای را تجربه کند ابزار آن هم در دست همه ما است یک گوشی موبایل به این صورت مشتری هر گونه مسئول فرهنگی نیز نباشیم امیدوارم این حرکت ادامه داشته باشد. 
 
گفتنی است 75 فیلمساز فیلم کوتاه نوجوان به روی صحنه آمدند و هدایای خود را دریافت کردند. در پایان مراسم و پس از عکس های یادگاری به قید قرعه 10 فیلم به نمایش درآمد.
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار