مدیر انجمن حمایت ازبیماران کلیوی استان کرمانشاه گفت :کرمانشاه قطب پیوند کلیه در غرب کشور است و پیوند کلیه مربوط به استانهای ایلام، کردستان و لرستان هم در کرمانشاه انجام می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان؛ از کرمانشاه ؛حسین بیگلری گفت : 518 بیمار دیالیزی در سطح استان، وجود دارد و با توجه به این شرایط ما در استان 300 بیمار در انتظار پیوند کلیه داریم.

وی افزود: بر اساس نرخ دولتی هزینه خرید کلیه حدود 14 میلیون تومان است، اما افرادی که قصد فروش کلیه دارند بصورت جداگانه از بیماران مبالغی را دریافت می‌کنند که هزینه خرید کلیه را برای آنها تا بیش از 20 میلیون تومان هم افزایش می‌دهد که کمتر بیماری توان خرید آن را دارد.

بیگلری گفت: 95 دستگاه دیالیز در سطح استان وجود دارد و تمام شهرستانهای استان بجز شهرستان جوانرود دستگاه دیالیز دارند که با توجه به مذاکرات صورت گرفته بزودی دستگاه دیالیز در این شهرستان هم مستقر می‌شود.

بیگلری با بیان اینکه بیماران دیالیزی عمدتا به ویتامین نیاز دارند گفت: تهیه ویتامین‌ها و سایر داروهای این بیماران از نوع ایرانی آن رایگان است، اما هزینه نوع خارجی آن را بیمار خود باید پرداخت کند.

گفتنی است 1700 مورد پیوند کلیه از ابتدای انجام این عمل در استان(سال 1367) تاکنون انجام شده است .


انتهای پیام/گ

برچسب ها: کرمانشاه ، قطب ، کلیه ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.