معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از آغاز اجرای طرح تحول سلامت تا پایان شهریور ماه امسال تاکنون بیش از43میلیارد و 14 میلیون ریال تخفیف دارویی به بیماران در شهرستان رفسنجان داده شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرماندکتر لیلا چیت چی افزود: تاکنون 2 هزار و 477 مورد تخفیف دارویی برای بیماران کانسری و صعب العلاج از سوی این معاونت ارجاع شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح، کمبودهای دارویی در این شهرستان به زیر 15 قلم رسیده است تصریح کرد: قبل از شروع طرح تقریبا در 90 درصد موارد، بیمار یا همراه بیمار به خارج از بیمارستان جهت تهیه دارو و ملزومات ارجاع می شدند و بیمارستان تعهدی در قبال تامین دارو و ملزومات مورد نیاز بیماران نداشت.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، با ممانعت از خرید دارو و ملزومات توسط بیمار و همراه بیمار از خارج از بیمارستان، افزایش رضایتمندی بیماران را در این حوزه داشتیم.

وی عنوان داشت: با همگام شدن خرید تجهیزات و ملزومات مراکز درمانی و بیمارستانی با سایت اداره کل تجهیزات و ملزومات که در قبال طرح تحول اتفاق افتاد، شاهد کاهش تخلفات احتمالی در امر خرید تجهیزات و دارو و همچنین کاهش واسطه ها، کاهش چشمگیر قیمت ملزومات مصرفی که اثر قابل توجهی در کاهش پرداخت بیماران داشت و از سویی حذف کالاها و ملزومات قاچاق و غیر مجاز از چرخه توزیع بودیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: تخفیف ، دارویی ، رفسنجان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.