قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از ذخیره سازی 560 هزار تنی گندم در سیلوهای این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ غلامعلی راستی در نشست کارگروه آرد و نان استان گفت: بیش از 90 درصد گندم ذخیره شده در استان داخلی است و باید با گندم خارجی ترکیب شود تا آرد مناسب نانوایی به دست آید.

وی با اشاره به پایین بودن قیمت جهانی گندم ، گفت: مشکلی برای تامین گندم خارجی وجود ندارد. 

راستی با بیان اینکه سبوس گیری بیش از هفت درصد گندم به دلیل اسید فیتیک سبوس، مضر تلقی می شود و نیازمند عملیاتی برای رفع مواد سو این نوع گندم است، گفت: آرد کامل در استان قابل استحصال است .

مدیر انجمن آردسازان استان هم با بیان اینکه مشکلی در خصوص تولید آرد در استان وجود ندارد ، گفت:با اختلاط گندم داخلی با خارجی مشکل پائین بودن اندیکس آرد داخلی رفع می شود.

علی نیرومند، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت نیز با اشاره به خرید تضمینی 374 هزار تن گندم از کشاورزان استان آذربایجان شرقی در سال جاری گفت: تمام وجوه گندم خریداری شده تسویه شده است . 

کریمی کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با اشاره به آثار سوء مصرف جوش شیرین از جمله پوکی استخوان ، گفت: کاهش مصرف این ماده در کنار کاهش میزان سبوس گیری آرد و استفاده از آرد کامل تاثیرقابل توجهی در بهبود سلامت جامعه دارد. 

جواد فشنگی، مدیرعامل واحد آرد سازی 'اطهر' هم با اشاره به استفاده از آرد کامل در این واحد، گفت: ذره ای ناخالصی در آرد مورد استفاده ما وجود ندارد .

وی کمک به سلامت جامعه را در کنار برند سازی و درآمد زایی از اهداف تولید نان کامل عنوان کرد..

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.