مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: همدلی، مشارکت و تعامل بین بخشی در زمینه سوادآموزی و ریشه کنی معضل بیسوادی در این استان مطلوب و رضایت بخش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی زارع پور افزود: یکی از مهمترین مشکلات موجود در این استان برای ریشه کنی معضل بیسوادی کمبود وسایل نقلیه با توجه به پراکندگی روستاها و کوهستانی و سخت گذر بودن آنها است.

وی بیان کرد: بین سواد و توسعه رابطه معناداری وجود دارد و سواد در کنار سلامت و درآمد جزو شاخص های مهم توسعه در هر کشور محسوب می شود.

زارع پور اظهار کرد: سازمان نهضت سوادآموزی در هفتم دی 58 و به فرمان امام خمینی (ره) با هدف ریشه کنی معضل بیسوادی در کشور ایجاد و راه اندازی شد.

وی عنوان کرد: تاکنون اقدام ها و تلاش های ارزنده ای در کهگیلویه و بویراحمد برای ریشه کنی معضل بیسوادی انجام شده اما ناکافی به نظر می رسد.

زارع پور ابراز داشت: دولت یازدهم اهتمام ویژه ای به امر سوادآموزی در کشور دارد و در همین راستا نیز تشویق ها و تنبیه هایی را لحاظ کرده که از سال 95 اجرا می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: در هشت ماه امسال در دوره سوادآموزی یک هزار و 112 نفر، در دوره انتقال 858 نفر و در دوره تحکیم سواد نیز 608 نفر در کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفته اند.

زارع پور گفت: استفاده مطلوبی از ظرفیت تشکل ها و موسسه های غیردولتی کهگیلویه و بویراحمد برای امر سوادآموزی و ریشه کنی معضل بیسوادی در این استان شده است.

وی بیان کرد: از مجموع 13 هزار و 908 اولیای بیسواد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون سه هزار و 280 نفر زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفته اند.

زارع پور اظهار کرد: مقدمات لازم برای ایجاد و راه اندازی پنج مرکز یادگیری محلی در کهگیلویه و بویراحمد شامل سه مرکز شهری و دو مرکز روستایی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: طرح هایی در زمینه ریشه کنی معضل بیسوادی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده و یا در حال انجام است که از مهمترین آنها می توان به سوادآموزی فرد به فرد و خواندن با خانواده اشاره کرد.

زارع پور ابراز داشت: برای ریشه کنی معضل بیسوادی در کهگیلویه و بویراحمد تفاهم نامه همکاری با 24 دستگاه اجرایی این استان منعقد شده و هم اکنون نیز هشت تشکل و موسسه غیردولتی در زمینه امر سوادآموزی با اداره کل آموزش و پرورش و معاونت سوادآموزی این استان همکاری دارند.

وی افزود: بر اساس سرشماری سال 90 میزان باسوادی در شهرستان گچساران 25/96، بویراحمد 92، باشت 92، چرام 49/91، دنا 91، بهمئی 90 و کهگیلویه 89 درصد است.

زارع پور گفت: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در کهگیلویه و بویراحمد 99،56 درصد است.

انتهای پیام /گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.