معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: یک میلیون و 500 هزار نفر بی سواد در گروه های سنی 10 تا 49 سال در کشور شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج پرویز کوثری دوشنبه شب در گفت و گوی زنده با سیمای استانی دنا در کهگیلویه و بویراحمد افزود: شمار بی سوادان هر منطقه به تفکیک زن و مرد به آموزش و پرورش استان های کشور ارسال شده است.

وی اظهار کرد: 375 هزار نفر از بی سوادان شناسایی شده جزو اولیای دانش آموزان هستند که 40 درصد از آنها امسال زیرپوشش برنامه های سوادآموری قرار گرفته اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به این که آمار بی سوادان کشور براساس آمارگیری سال 90 سه میلیون و 450 هزار نفر بوده است که برخی در سال های گذشته باسواد و برخی به دلایل مختلف اعلام بی سوادی نکرده اند.

کوثری از راه اندازی پایگاه سوابق تحصیلی کشور برای شناسایی سایر بی سوادان با همکاری ثبت احوال و مرکز آمار ایران در آینده نزدیک خبر داد.

وی با بیان این که امسال 550 هزار نفر در سه دوره سوادآموزی ، انتقال و تحکیم زیرپوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفته اند ،افزود: 15درصد سوادآموزان در دوره تحکیم نیز در حال تحصیل هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور فعال شدن شورای پشتیبانی در سازمان و استان ها، کاهش تصدی گری دولتی در آموزش و پرورش ، مشارکت جدی بخش خصوصی، و تدوین محتواهای چند تالیفی را از اولویت های این سازمان برای آسان سازی امر سوادآموزی ذکر کرد.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز گروه های سنی بزرگسال محتواهای جدید آموزشی تدوین شده است.

وی گفت: آموزش های فرد به فرد، دوره های آموزشی گروهی و کلاسی و خودآموز در منزل با پرداخت 20درصد سرانه آموزی (یک میلیون 340 هزار ریال) از دیگر شیوه های باسواد شدن افراد 10 تا 49 سال است.

کوثری افزود: برای اجرای برنامه های سوادآموزی هیچ گونه کمبود اعتباری وجود ندارد و تمام فعالیت ها به صورت رایگان انجام می شود.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: بی سواد ، نهضت ، سوادآموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.