معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت:از سال گذشته اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس شاهد، غیردولتی و هیئت امنایی بصورت منسجم آغاز شده است و امسال با قوت بیشتری پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جلسه کمیته پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و سوء مصرف مواد با حضور معاونین مدیرکل اموزش و پرورش استان و کارشناس درمان و حمایتهای اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان صبح امروز در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

ولی حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در این جلسه با بیان اینکه جوانان سرمایه های هرکشور هستند؛ اظهار داشت: نقشه خطر پذیری استان احصا شده است که این مهم، موجب اقدامات مقتضی با شرایط مناطق مختلف استان خواهد شد.

*اجرای طرحهای چهارگانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 454 مدرسه دولتی استان

حسینی با اشاره به اجرای طرحهای چهارگانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح 454 مدرسه دولتی استان تصریح کرد: سال گذشته طرح «مدارس عاری از خطر» در 108 مدرسه دوم متوسطه، طرح «مهارتهای مقابله با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی» در 108 مدرسه مقطع اول متوسطه، طرح « مدارس مراقب» در 130 مدرسه مقاطع مختلف و طرح «مهارتهای مراقبت از خود» در 108 مدرسه ابتدایی ویژه مقطع ششم اجرا شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: از سال گذشته اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس شاهد، غیردولتی و هیئت امنایی بصورت منسجم آغاز شده است و امسال با قوت بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: سال گذشته در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس شاهد بسیار موفق عمل شده است که قابل تقدیر است اما در حوزه مدارس غیردولتی و هیئت امنایی نیازمند هماهنگی های بیشتری هستیم.

بهرام صمدی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه اظهار کرد: برابر با تفاهم نامه منعقد شده بین آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر، کل اعتبار تخصیص یافته برای اجرای طرحهای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش استان کمتر از 185 میلیون تومان می باشد که با توجه به حضور 580 هزار دانش آموز در سطح استان این رقم ناچیز می باشد.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: کمیته ، جلسه ، آموزش ، آسیب ، شاهد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.