به نظر می‌رسد از منظر غرب خون قربانیان حادثه پاریس از کشته‌های انفجارهای تروریستی لبنان خوش رنگ تر است.

امین اسدی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد حوادث تروریستی اخیر گفت: حادثه تروریستی در فرانسه هم یک حادثه ی غیر انسانیاست  و این حادثه را محکوم میکنیم اماحوادث تروریستی پاریس کاملا در  پوشش و تبلیغات  رسانه های غربی بود و این رسانه ها از هیچ تلاشی دریغ نکردند در حالی که چند روز قبل از آن انفجارهای مهیبی در ضاحیه لبنان مشاهده کردیم و منجر  به شهادت  و مجروح شدن شماری انسان بی‌گناه شد و البته غرب و رسانه‌هایش توجه چندانی به این حادثه تروریستی نکردند و به نظر می‌رسد از منظر غرب ودوستانشان خون قربانیان حادثه پاریس از کشته‌های انفجارهای تروریستی لبنان خوش رنگ تر است.

 وی افزود: مهاجرانی که روزانه ترک از وطن کرده اند و  وارد اروپا می‌شوند دقیقا برای فرار از این  گونه انفجارها بوده و شاهدانی هستند مبنی بر اینکه انسان و انسانیت ارتباطی به نژاد، زبان و جغرافیا ندارد و کشته شدن یک اروپایی  در حادثه‌ای تروریستی همان اندازه دردناک است که یک کودک بی‌گناه سوری یا عراقی و یمنی و سوری در انفجارها و حملات تروریستی کشته شوند.

اسدی بیان داشت:در زمانی که دو عملیات تروریستی در دو منطقه جهان اتفاق افتاده و هر دو عملیات نیز به یک شکل و توسط یک گروه صورت گرفته، قطعاً اهمیت دادن به یکی و چشم پوشاندن از دیگری، در نگاهی منطقی، مصداق نژادپرستی قرون وسطایی خواهد بود اما پاریس برای برخی پر سودتر از یک شهر دور افتاده مثل ضایحه در جنوب لبنان است.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: شمار قربانیان در خاورمیانه هم افزایش یافته است. از زمان ظهور گروه تروریستی داعش، حملات در بغداد تقریبا روزانه رخ می‌دهد که شامل بمبگذاری‌های جاده‌ای، انفجارهای انتحاری و ترور می‌ یاشد، در عربستان فاجعه منا و افتادن جرثقیل رخ میدهد ، در یمن کودکان و زنان آواره و بی خانمان می شوند و در سوریه 5 سال حملات تروریستی رخ میدهد اما همچنان مجامع حقوق بشری روزه ی سکوت گرفته اند اما تا وقتی که اتفاقی برای دوستانشان می افتد روزه ی سکوت خویش را میشکنند.

وی  افزود: این حوادث در عراق، سوریه و لبنان صدها هزار قربانی می‌گیرد و کمتر صدایی بلند می‌شود، اما در جای دیگری این اتفاق رخ می‌دهد و صدا بلندتر می‌شود که درست نیست و هر جایی که این اتفاق می‌افتد وجدان انسان باید به صدا در بیاید اما در ماه های گذشته در دنیا اتفاقاتی افتاده است که هر کدام از آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از مهمترین فجایعی که در این مقطع افتاد فاجعه منا و مکه بود.

اسدی در پایان خاطر نشان کرد: در این فاجعه بیش از 7 هزار نفر از زائران خانه خدا جان باختند که سهم ایران بیش از 465 نفر بود. این فاجعه از سوی رژیم آل سعود با سوء استفاده سیاسی روبرو شد اما پیگیری های جمهوری اسلامی ایران از بی اهمیت جلوه دادن آن جلوگیری کردهمین فاجعه از سوی بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی با بی توجهی روبرو شد به گونه ای که حتی به خود زحمت نداده و پیام تسلیتی هم صادر نکردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حقوق بشر ، غرب ، پاریس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار