آیا شورای تامین ‌فریدون‌کنار در چیدن بساط شکارچیان پرندگان موفق می‌شود؟

به دستور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشتار پرندگان مهاجر در فریدون کنار به اتمام خواهد رسید ولی نوع برخورد با این متخلفان به شورای تامینی که سابقه‌ مناسبی در خروجی عملکرد های خود ندارد، سپرده شده است.

آیا شورای تامین ‌فریدونکنار در چیدن بساط شکارچیان پرندگان موفق می‌شود؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تاکنون شاهد کشتار پرندگان مهاجری بوده ایم که در شش ماهه دوم سال برای زمستان‌گذرانی آسمان فریدون‌کنار را برای این فصل انتخاب کرده بودند بدون آنکه بدانند با مهاجرت خود مرگ و کشتار خود را به دست عوامل ‌سودجو و محلی این دیار رقم می‌زنند.

ولی حالا به دستور ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گویی کشتار پرندگان مهاجر در فریدون‌کنار به اتمام خواهد رسید ولی آیا با سپردن نوع برخورد به شورای تامینی که سابقه‌ی مناسبی در خروجی عملکرد های خود ندارد این دستور ابتکار را محقق می‌کند؟و آیا داستان تلخ قتل عام پرندگان مهاجر از جمله پرندگان کمیاب و در معرض انقراض پایان می‌یابد.

* از فردا طرح ضربتی برخورد با شکارچیان پرندگان فریدون‌کنارآغاز می‌شود

23آبان امسال معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه ای با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران، مدیر کل دفتر صید و شکار، فرماندار ‌یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران دستور قطعی خود را جهت برخورد قاطعانه با متخلفان شکار غیر مجاز پرندگان مهاجر آسمان فریدون کنار اعلام کرده است.

حمیدرضا خیلدار فرمانده کل یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در این باره می‌گوید:با هماهنگی ‌ناجا و نامه ارسالی از سوی رئیس پلیس پیشگیری ‌ناجا به فرماندهی نیروی انتظامی استان مازندران از فردا (پنج شنبه )با بازار خرید و فروش غیر مجاز پرندگان فریدون‌کنار برخورد خواهد شد.

وی در ادامه افزود: قرار بر این شده گشت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران و نیروی انتظامی به طور مشترک با عرضه خرید و فروش و شکار پرندگان در این استان برخورد کنند.

* برخورد با متخلفان به کار گروهی واگذار شده که خروجی خوبی نداشته است

برخورد با صاحبان دام پرندگان و برچیده شدن ‌تخلفی که سال ‌هاست به حال خود رها شده نیازمند یک عملکردی قوی است ولی انگار برخورد با این اتفاق شوم به دست شورایی سپرده شده که تاکنون خروجی خوبی نداشته است.

خیلدار  در خصوص برخورد با متخلفان شکار پرندگان استان مازندران می‌گوید: بنابر دستور معصومه ابتکار برخورد با صاحبان دام پرندگان و صید غیر مجار این گونه‌ها به شورای تامین استان محول شده ولی تا به حال خروجی خوبی از این شورا نداشته ایم.

وی افزود: فرماندار فریدون کنار قول تعیین مصوبه ای جهت برخورد مستحکم و قاطع و مستمر با متخلفان این عرصه را داده به طوری که در طول هفته 3 یا 4 بار با متجاوزان این عرصه برخورد شود.

* از نبود قانون تا افزایش تخلفات

تا پیش از این آسمان فریدون کنار در فصل مهاجرت پرندگان مهاجر به دلیل نبود قانون و نظارت به قدری رها شده بود که عوامل ‌سودجو از این وضعیت سوء استفاده کرده و دست به کشتار پرندگان زدند.

فرمانده کل یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص دلیل افزایش شکار غیر مجاز پرندگان فریدون کنار می‌گوید: در گذشته این موضوع رها شده بود که با توجه به بیکاری منطقه و سود دهی فراوان این امر، افراد شش ماهه دوم هر سال زمین را پر آب کرده و با ساخت ‌تالاب مصنوعی و ریختن مقدار فراوانی ذرت و دانه بر سر صید و شکار آن‌ها را فراهم می‌کردند به  طوری که حتی برخی اقدام به اجاره زمین کرده و به این امر تحقق می‌بخشیدند.

* تیر خلاصی ابتکار به مقامات استانی مازندران

حالا که این شغل در بین اکثر مردم استان دیده می‌شود و حتی در پیگیری برخی به نفوذ مقامات محلی و یا اقوام آن ها می‌رسیم مطمئنا باید بر چیدن این تخلف باید با سختی زیادی همراه باشد.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص می‌گوید: اگر مقامات استانی در این زمینه کوتاهی کنند اسامی آن‌ها باید ارائه شود و در این مورد با کسی تعارف نداریم و اجازه نمی‌دهیم پرندگان غیر مجاز در بازار وجود داشته باشد و حتمًا برخورد قاطعی خواهیم کرد.

فرمانده کل یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در این باره اظهار داشت: شورای تامین باید تاریخ حمله به صاحبان دام پرندگان را مشخص کند و تمامی دستگاه ها باید با هم هماهنگ شده و تک‌تک اعضای شورای تامین با تعیین مسئولیت شروع به کار کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار