حقانی: تله‌کابین 40 ساله توچال مردم را تهدید می کند

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: با توجه به عمر 40 ساله تله‌کابین توچال و فرسودگی احتمال بروز حادثه در این منطقه زیاد است.

حقانی: تلکابین 40 ساله توچال مردم را تهدید می کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور دویست و هشتمین جلسه علنی شورا با اشاره حضور دبیر شورایاری‌ها در محله تالار شورا اظهار کرد: اقدامی انجام ندهیم که حضور دبیران شورایاری‌ها جنبه سوری و نمایشی داشته باشد اگر ادعا می‌کنیم شورایاری‌ها چشم و گوش شورا هستند باید از نظرات آن‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: به جای بررسی لوایح به شورایاری‌ها دو ساعت وقت بدهیم که به بیان مشکلات شهر بپردازند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به عمر 40 ساله تله‌کابین توچال بیان کرد:  این تله‌کابین یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های جهانگردی شهر تهران است که از قبل انقلاب ساخت آن شروع شد که 85 ایستگاه آن قبل از انقلاب و دو ایستگاه آن بعد از انقلاب احداث شده است.

حقانی تصریح کرد: عمر 40 ساله تله‌کابین توچال باعث فرسودگی اکثر دستگاه‌های آن و احتمال بروز حادثه را زیاد کرده است و با توجه به این که 13 درصد این منطقه متعلق به شهرداری تهران است خواهش می‌کنم نسبت به تعمیر دستگاه‌های آن اقدام کنید.

وی افزود: نگذاریم مردم چوب سوء مدیریت ما بخورند و وقتی که حادثه‌ای رخ داد بعد به فکر علاج آن باشیم.

حقانی ادامه داد: به عنوان مثال روز جمعه (22 آبان ماه) با توجه فرسودگی این تله‌کابین 5 هزار بلیط به فروش رفت در شرایطی که ظرفیت این تله‌کابین دو هزار نفر در روز است و این باعث شد که تعداد زیادی از مردم در هوای سرد منطقه گیر کنند.

وی بیان کرد: تله‌کابین توچال از نظر طول رتبه دوم در آسیا را به خود اختصاص داده که نیاز به بازسازی دارد قبل از این که شاهد فاجعه‌ای باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار